Kan Oekraïne zich ook gewoon overgeven om de schade zoveel mogelijk te beperken?

ronron1212
2 jaar geleden
Ja dat kan maar wat hebben ze dan dan is Rusland de bezetter.
Goeievraagstell
2 jaar geleden
Ja maar wat maakt dat uit? Als er maar vrede is en de mensen kunnen eten en gelukkig zijn toch?
ronron1212
2 jaar geleden
Dan zou dan wel handig zijn zo verover je dan gewoon de hele wereld. Zou jij gelukkig zijn onder een onderdrukker? Geen vrijheid meer.
Goeievraagstell
2 jaar geleden
in welke zin geen vrijheid meer dan? Mag je dan niet meer naar buiten en naar de winkel en met je vrienden afspreken en tijd doorbrengen met je kinderen en dergelijke? Welke vrijheidsberoving bedoel je precies?
ronron1212
2 jaar geleden
In Nederland kan je zeggen wat je wil in Rusland niet je buren kunnen je bijv aangeven dat je iets verkeerds zegt over de leiders. De russen willen geen oorlog maar durven dat niet te zeggen er zijn er al opgepakt.
Castle
2 jaar geleden
De bezetter wil graag aan de macht blijven. Dit betekent de tegenstanders de mond snoeren op elke mogelijkheid. Kijk eens naar Wereld Oorlog 2. Joden, zigeuners, homoseksuele, etc werden gepakt. Kijk eens naar Noord-Korea waar je moet doen alsof je huilt als een leider overlijdt. Waar nieuws gemanipuleerd wordt dat Noord-Korea het grote voorbeeld is van veel landen omdat ze zo geweldig zijn in alles. Je hebt dan schade in verlies van vrijheid, juiste informatie, vrienden/familie die weg zijn, avondklokken, markeringtekens op je kleding en dan niet te spreken over de verkrachtingen, moorden, afranselingen, martelingen die de bezetters kunnen uitvoeren op de bevolking.
paulus811
2 jaar geleden
@Goeievraagstel, ben blij dat jij het in de 2e WO niet voor het zeggen had in Nederland.

Antwoorden (1)

Je overgeven kan ook een zekere dood betekenen.
Er is dan geen vrijheid van meningsuiting of persvrijheid meer. Internet wordt gecensureerd. Russische functionarissen blokkeren jaarlijks de toegang tot honderdduizenden websites.
Nieuwsberichten zijn zorgvuldig door de staat geregistreerde propaganda.
LHBT’s in Rusland worden monddood gemaakt, hun rechten worden ernstig en verregaand ingeperkt.
Je kunt beter niemand vertrouwen en een kritische mening geven kan jarenlange opsluiting in concentratie- en strafkampen betekenen.
Oekraïne kan zich dus overgeven, maar tegen een hoge prijs.
SimonV
2 jaar geleden
erotisi
2 jaar geleden
Is het in Oekraïne dan zoveel anders?
SimonV
2 jaar geleden
Ja. Oekraïne is bezig een democratie te worden. Het zit in een overgangsfase.
https://www.washingtonpost.com/politics/2022/02/24/tucker-carlson-says-ukraine-is-not-democracy-here-are-facts/
https://internationale-samenwerking.d66.nl/2019/12/04/oekraine-eenzame-weg-naar-vrede-democratie/
https://www.amnesty.nl/actueel/oekraine-moet-discriminatie-homos-voorkomen-en-gay-pride-toestaan