Welke taal spraken Thorbecke en zijn vrouw met elkaar?

J. R. Thorbecke wordt beschouwd als de grondlegger van de Nederlandse democratie. Hij is half Duits, zij is Duits. Welke taal spraken zij met elkaar en met hun kinderen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

In het Nederlands. Zie bijvoorbeeld deze brief:
"Niemand kent mij zoo goed als gij, en ik wil ook door niemand, zooals door u, gekend zijn”.
„De hoogere persoonlijkheid, die wij in de liefde verkrijgen, neemt al het andere, dat goed en waar en schoon is, in zich op. — Zij sluit juist daarom niets uit, omdat zij boven alles is. Elk ander leven heeft nog slechts, inzooverre het zich naar dit ééne weet te schikken en er zich aan ondergeschikt te maken, wezen en duur. Zoo heb ik u lief, en, ik geloof, gij mij.”
SimonV
2 jaar geleden
SentWierda
2 jaar geleden
Nog een bron die het antwoord bevestigt:
resources.huygens.knaw.nl/vrouwenlexicon/lemmata/data/AdelheidSolger