De G20 (Groep van 20) is een groep bestaande uit 19 van de landen met de grootste nationale economieën en de Europese Unie. Deze 20 economieën behoren tot de belangrijkste en invloedrijkste ter wereld. Gezamenlijk beslaan de leden van de G20 zo'n 90% van het wereldwijde Bruto nationaal product, zo'n 80% van de wereldhandel (inclusief handel binnen de EU) en twee derde van de wereldbevolking.[1]

De G20 wil een forum zijn voor samenwerking en beraad met betrekking tot het internationale financiële systeem.

Argentinië
Australië
Brazilië
Canada
China
Duitsland
Europese Unie
Frankrijk
India
Indonesië
Italië
Japan
Mexico
Rusland
Saoedi-Arabië
Turkije
Verenigd Koninkrijk
Verenigde Staten
Zuid-Afrika
Zuid-Korea