Kan ik ongevaccineerd naar Mexico, en daar voor langere tijd blijven?

Een vriendin van me nodigt me uit om eind dit jaar naar Mexico te komen en er eventueel langere tijd te verblijven. Ik wil voorlopig nog niet gevaccineerd worden.

ronron1212
2 jaar geleden
De kleurcode van Mexico is oranje, want Mexico is door het coronavirus een hoogrisicogebied. Reis alleen naar Mexico als het noodzakelijk is. Als u vanuit Mexico naar Nederland reist heeft u een coronabewijs nodig.
ronron1212
2 jaar geleden
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/mexico/reizen/reisadvies#anker-coronavirus
Edraket
2 jaar geleden
Vraag aan je ziektekostenverzekeraar of je in Mexico verzekerd bent voor behandelingen tegen corona.

Antwoorden (1)

Ja, je kunt ongevaccineerd naar Mexico. Je hoeft bij binnenkomst alleen een gezondheidsverklaring in te vullen en kunt er als toerist met een FMM toeristenkaart een half jaar blijven.
Dat is merkwaardig, want Mexico is door het coronavirus een hoogrisicogebied. Reis dus alleen naar Mexico als het noodzakelijk is.
Door de lage vaccinatiegraad is de kans groot dat voor Mexico eind dit jaar een negatief reisadvies geldt.
De kans dat je als je door corona ernstig ziek wordt in het ziekenhuis belandt is klein, omdat de ziekenhuizen overvol zitten.
Als je nog niet levensmoe bent, zou ik me toch maar laten vaccineren. Mede in het belang van je vrienden en familie. Ook als zij gevaccineerd zijn, bestaat de kans dat zij door jou besmet en ziek worden, al is de kans kleiner.
SimonV