Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel mensen mag ik wettelijk op bezoek hebben?

Ik ben benieuwd hoeveel mensen ik nou wettelijk op bezoek mag hebben, daar waar de 1 bezoekersregeling enkel een advies is.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
Amadea
3 jaar geleden
Dat zul je wat betreft de wet helemaal zelf mogen bepalen, zolang het geen overlast voor de buren gaat geven.
SentWierda
3 jaar geleden
Het gaat om sociaal gedrag, niet om wat mogelijk is zonder met een boa in conflict te komen
Het advies is: maximaal 1 bezoeker. Dat betekent dat 1 bezoeker overeenkomt met het opzoeken van de adviesgrens. Is het 2 of meer dan overschrijd je de adviesgrens.
Dat is niet strafbaar maar het draagt wel bij aan de verspreiding van corona. Als te veel mensen dit te vaak doen, dan wordt het wel erg moeilijk dat de horeca nog deze zomer open kan - dan is alle hoop gevestigd op openstelling in het voorjaar van 2022. De adviezen niet opvolgen betekent: het nu direct benadelen van de horeca.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat bepaal je zelf want er is geen bezoekverbod.

Het overheidsadvies is er echter niet voor niets, het is de bedoeling dat het opgevolgd wordt. Dat het geen verbod is geworden, wordt vermoedelijk veroorzaakt doordat zo'n verbod niet gecontroleerd kan worden.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding