Is Mark Rutte miljonair?

Volgens mij is het niet onbekend dat er in de politiek behoorlijk wat te verdienen valt. Ik vroeg mij af of Mark Rutte als demissionair minister-president meer verdient dan zijn politieke collega's en dus misschien wel miljonair is.

ronron1212
3 jaar geleden
Dat zijn meerdere mensen in de politiek
paulus811
3 jaar geleden
Voor een functie als minister president is 170.000 per jaar een schijntje. Dit soort mensen verdient in het bedrijfsleven minimaal 3x zoveel. Als je daarnaast nog bedenkt hoeveel uren hij ervoor maakt en de vrijheid die hij als publiek persoon moet opgeven, zou ik het er niet voor willen doen.

Het beste antwoord

Ja, vermoedelijk wel.
Vast staat dat hij als premier het vorstelijke salaris ontvangt van 170.000 euro per maand ofwel zo'n 14.000 euro per maand. Hij woont al jaren in zijn huis in het Haagse Benoordenhout en heeft daar een schamele hypotheek op rusten van tegen de 150.000 euro.
Wellicht dat de hypotheek al voor een groot stuk is afbetaald. Op zijn woning rust een stevige overwaarde. Nog niet zolang geleden werd twee huizen verderop een woning verkocht voor 575.000 euro.
Mark zijn optrekje mag worden geschat op 7 ton euro. Dat betekent dat er een overwaarde bij verkoop op rust van meer dan een half miljoen euro.
Doordat hij geen gezin of vrouw hoeft te onderhouden, zal onze premier iedere maand flink overhouden van zijn salaris. Misschien wel een halve ton per jaar.
Wat betekent dit alles? Het vermogen van Mark Rutte mag zeker worden geschat op zo'n 1,5 miljoen euro.
.
Edit: 170.000 euro per maand = 170.000 euro per jaar
Toegevoegd op 11 maart 2021 10:12: tekst
SimonV
3 jaar geleden
Erna55
3 jaar geleden
Je zegt : " 170.000 euro per maand ofwel zo'n 14.000 euro per maand " .
ronron1212
3 jaar geleden
@Erna55 en wat is daar dan mee?
tinus1969
3 jaar geleden
Overigens 170K per jaar niet slecht betaald, maar ik zou het ook niet willen omschrijven als 'vorstelijk' (ook letterlijk niet: WimLex krijgt veel meer). Zie bv dit overzichtje van inmiddels 12 jaar oud: https://financieel.infonu.nl/geld/29553-topsalarissen-in-nederland-dit-verdient-een-ceo.html
SentWierda
3 jaar geleden
Hoe serieus is dit antwoord? Het woord 'vorstelijk' doet vermoeden dat het antwoord nattevingerwerk is van een marketeer of misschien wel een grapjas.
Mogelijk kan SimonV nagaan wie er schuilgaat achter deze website..