Mijn vriend zit in de gevangenis. Hoe komen we met hem in contact?

Mijn vriend is vandaag veroordeeld en mijn schoonmoeder en ik weten tot nu nog steeds niet hoelang of waarvoor. Hoe komen wij zsm met hem in contact? En wat moet ik verwachten bij bezoek. Kan ik hem bellen? Dit is voor mij allemaal onbekend.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat je vriend meerderjarig is. Hij kan zelf contact met jullie opnemen en jullie van de gevraagde info voorzien. Hij kan er natuurlijk ook voor kiezen om dit niet te doen en even niks van zich te laten horen. Je vriend heeft regie in deze.
AlphaLimaSierra
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankjewel! Als hij vandaag overgeplaatst is hoelang duurt t ongeveer todat hij kan bellen denk je? Klopt hij is 19.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dus eigenlijk ligt het bij hem?
Inekez1
3 jaar geleden
Als hij in voorarrest zit (uit je andere vraag blijkt dat er nog een zitting bij de rechtbank moet komen) en er zijn beperkingen op gelegd, dan heeft hij geen recht op contact met iemand anders dan zijn advocaat. Ook niet met familie. Ook de advocaat mag dan niet zeggen waar hij is, waarom hij vastzit en welke straf hem te wachten staat.