Waarom gebruikt de Marechaussee de Mercedes G klasse?

De Marechaussee in Nederland gebruikt voornamelijk de nieuwe Mercedes G klasse, naast dat dit een onwijs lekker rijdende en mooie bak is is deze ook ontzettend duur. Consumenten prijs ligt rond de 175.000 euro. De auto heeft een unieke vorm. Mijn vraag is dan, waarom deze auto? Wat maakt deze auto zo efficiënt voor het werk van de Marechaussee? Waarom bijvoorbeeld een Range Rover?
Edit: *Waarom bijvoorbeeld GEEN Range Rover*

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Politie rijdt ook in VW bussen en personenauto's, het leger reed in Leopard tanks (Duits). Maar de G van Mercedes is wel ultiem!

Antwoorden (1)

Omdat deze wagen bij de aanbesteding de goedkoopste was.

Niet alleen de technische aspecten, maar ook de financiële waren goed bevonden. Het bod van Mercedes-Benz was tientallen miljoenen euro’s lager dan de aanbiedingen van de concurrentie. Een Mercedes-Benz G-Klasse is dus financieel de verstandigste keuze, wie had dat gedacht? Het succesverhaal gaat verder, want bij deze 515 auto’s zijn Nederlandse bedrijven nauw betrokken bij de ontwikkeling en de productie.
SimonV
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Volgens mij gaat het zelfs meer specifiek over Europese aanbesteding maar +