In principe ben je gewoon in Nederland, omdat je op nederlandse grond staat
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het is een wijdverspreid misverstand dat ambassades kleine stukjes grondgebied van de desbetreffende staat zijn die door de gaststaat zijn afgestaan. Ze genieten slechts onschendbaarheid maar zijn nog steeds grondgebied van de gaststaat. Wie bijvoorbeeld in de Franse ambassade een moord pleegt, heeft deze op Nederlands grondgebied begaan en zal dan ook naar Nederlands recht worden vervolgd.
SimonV
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Klopt, plus, aanvulling officiële bron: https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/richtlijnen/2010/12/01/diplomatieke-termen-en-procedures/diplomatieke-termen-en-procedures1.pdf