Kan je een buitenlands paspoort krijgen als Nederlander?

Is het mogelijk om met alleen de Nederlandse nationaliteit in een ander land (bijvoorbeeld Duitsland) een ID-kaart of paspoort aan te vragen. Dus een Duitse ID-kaart/paspoort, maar waarbij 'Nederland' staat aangegeven als nationaliteit.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
TurfGraver
3 jaar geleden
In een buitenlandse paspoort zal nooit "Nederlands" als nationaliteit vermeld staan.

Antwoorden (1)

Je kan alleen een paspoort of id kaart aanvragen in de gemeente waar je woont en niet ergens anders. Alleen in noodgevallen kun je bijvoorbeeld op schiphol een noodpaspoort verkrijgen.
Het aanvragen in een ander land is dus niet mogelijk.
Toegevoegd op 01 mei 2020 19:34: tekst
ronron1212