Veel mensen die nu GL, SP of een andere linkse partij hebben gestemd zouden dan PVDA gaan stemmen, als strategische stem om ervoor te zorgen dat VVD (rechts) niet het grootste te laten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1 redenering klopt niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat klopt er niet Hersencel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen doen stemmen strategisch JUIST voor het stemmen niet de peiling erna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, politiek valt niet mee hersencel ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Het klopt zeker wel, mensen hadden nu eigenlijk strategisch willen stemmen, maar hebben dat niet gedaan. Als zij het over hadden mogen doen hadden zij dat liever gedaan.

Andere antwoorden (9)

Eenvoudig, vele zijn geschrokken, en stellen nu hun stem bij. Alleen te laat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat peilingen niet honderd procent accuraat zijn, het zijn slechts peilingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou het kunnen zijndat velen zich door de PVV verneukt voelen en daar om de P v d A hun stem toezeggen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cohen piekt te laat.
rose
13 jaar geleden
Tsja, je moet ook niet alleen mensen in Groningen bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PVDA doet het in de peilingen altijd slechter dan in het echt.

Toegevoegd na 10 uur:
Ook als het regent op de dag van de verkiezingen is het slechter voor de PvdA dan voor andere partijen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat bij de huidige kennis van zaken de opkomst hoger zou zijn geweest, de PvdA en in mindere mate de pvv zouden daar volgens De Hond van profiteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat J.Cohen een top minister is ,maar het duurt even voordat Nederland dat ziet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opinie resultaten hangen vaak af van wie en in wiens naam of welk "bureau" de peiling word gedaan en hoe vaak achtereen? en de de wijze waarop gepeild word, de toon, aard, het soort vragen en al helemaal het tijdstip van de peiling is van invloed op de uitslag.

Peilingen op een dag van groot nationaal belang zoals
5 mei ,een voetbalwedstrijd bij het WK geven niet alleen afhankelijk van het aantal doelpunten waar een wedsttijd mee gewonnen, verloren of met een gelijk spel word
beslist een nog vele malen groter verschil met eerdere peilingen.

PVDA stijgt

De PVDA wint meer vertrouwen en meer zetels door de reactie van Job Cohen op het terugtrekken van het zogenaamde AOW breekpunt door Geert Wilders.

Meer mensen kiezen dus weer de PVDA omdat deze op tv belooft om zich aan alle verkiezingsbeloftes te houden , en dat is een duidelijke vertrouwen wekkende houding waaruit blijkt dat men absoluut niet wil leren uit de winst die de PVV heeft behaald en niet met deze partij wil samenwerken.

Veel mensen zullen dus PVDA gaan stemmen omdat zij hopen dat alles bij het oude blijft en er geen nieuw beleid komt...nu ze zijn geschrokken van de onverwachte winst bij de PVV en angst om onder een ev kabinet Rutte te moeten inboeten.