Staat de landelijke PvdA achter een verbod op uitbeelden van varkens in het openbaar gebied? En zo ja, hoe moet je dan als boer hiermee omgaan?

http://www.agd.nl/10102605/Nieuws/Pluimveehouderij/Venrayse-moslims-storen-zich-aan-varken-in-kunstwerk.htm

Stel je hebt als boer varkens. Mag je dan geen bord meer plaatsen langs de weg met je beroep erop?
En wat gebeurd er nu met carnaval? Mag er geen carnavalswagen meer met een varken erop?

Is bekend hoe de PvdA een verbod hierop wil gaan uitvoeren, is er een verbod in ontwikkeling?

Ik kan in het PvdA partijprogramma niets vinden tegen varkens dus begrijp niet goed wat hier aan de hand is.

Toegevoegd na 4 uur:
Voor diegenen die niet begrijpen waarom ik deze vraag stel........ omdat ik het absurd vind dat binnen de PvdA elke keer weer mensen opduiken met islam-extremistische waanbeelden.

Net of een normale moslim het ook maar iets kan boeien of er een beeld van een varken in de wei staat.

Dus hoe kan het dat bepaalde lui een plek krijgen binnen die partij, en de ruimte krijgen dit soort rare dingen te ventileren en ook nog eens aan mogen blijven. Zou ook een vraag kunnen zijn.

Wilders gooit rechts-extremisten er meteen uit, zonder pardon, kan de katholieke kerk nog wat van leren, samen met de pvda.

Toegevoegd na 4 uur:
Extremistische ideeën moet je in de kiem smoren.

Misschien even een vergelijking....

Varkens zijn onrein.

Vrouwen die ongesteld zijn, daar is toch ook wat mee...... ik zie een verbod op tampon reclame.... en zo is de lijst van fatwatjes oneindig aan het worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Het lijkt mij dat als de PvdA hier op tegen is, er ook wat te zeggen is voor een verbod op het uitbeelden van Moslims in het overwegend katholieke Venray. Ik zou zeggen: dien een protest in tegen de posters van werkenbijhetrijk.nl waarop een dame met hoofddoek staat afgebeeld, en kijk wat er gebeurt.

Maar serieus: dit kunnen ze natuurlijk nooit hard maken. Deze PvdA-dame zoekt de confrontatie op en heeft zich vantevoren niet bedacht dat ze daarmee de woede van een heleboel mensen op de hals haalt. Ze zullen nog wel inbinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat om te beginnen nergens iets vermeld over de landelijke PvdA en dat die er tegen zou zijn. Ten 2e heb ik het idee dat het raadslid daar als moslim en niet speciaal als PvdAer tegen ageert.
Ten 3e,maar dat is geheel en al off topic,heb ik het idee dat U elke mogelijkheid om politiek links zwart te maken met beide handen aangrijpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Moolkeesje, als je niet constant op je hoede bent, dan wordt je in geen tijd gemuilkorft. Dit is nu een typisch voorbeeld waar de scheiding van kerk en staat wordt doorbroken, en heeft nauwelijks iets met links of rechts te maken.
rose
13 jaar geleden
Ik ben al lang blij dat ie niet de tuinman is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Links zwartmaken is op deze manier wel erg makkelijk. Of zijn jullie van het soort die geen kritiek op de heilige kerk kunnen verdragen? Ik bedoelde de vraag natuurlijk wel enigszins ironisch want de pvda maakt zich weer eens onsterfelijk belachelijk. Zelf dus.
Het standpunt van dit PvdA-raadslid vertegenwoordigt niet het standpunt van de PvdA in Venray en al helemaal niet het standpunt van de landelijke PvdA. Zelfs al zou dit het standpunt zijn van de landelijke PvdA, dan hoef je je nog geen zorgen te maken. Ik ken geen partij die achter een verbod zou staan om varkens uit te beelden. Dat zou ook in strijd zijn met de vrijheid van meningsuiting. Ik denk dat het raadslid door de rest van de fractie ter verantwoording is geroepen over dit bijzondere standpunt.