Kun je als Belg een brief schrijven rechtstreeks aan de koning gericht en moet je daar een adres op?

Ik heb een vraag voor de koning van België. Ik veronderstel niet dat die brief uiteindelijk door hem gelezen wordt, maar doorgestuurd wordt naar degenen die zich bezighouden met het onderwerp van mijn vraag. Maar ik zou de brief wel graag aan de koning richten. Ik zou dus op de envelop 'Aan de koning van België' willen schrijven, met een postzegel erop. Moet daar dan ook een adres op?
En is het eventueel ook mogelijk om dat per email te doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.6K
tinus1969
4 jaar geleden
Ik ben wel benieuwd wat je wil vragen.

Antwoorden (1)

Dat kun je zo doen, een gefrankeerde brief sturen naar:

Aan Zijne Majesteit de Koning
Koninklijk Paleis
Brederodestraat, 16
1000 Brussel
Hé, je hoeft zelfs geen postzegel te plakken, lees ik!
Op de site van monarchie.be staat: “Je moet zelfs geen postzegel op de enveloppe plakken.” Als Nederlander zou ik denken dat ik dat dus beter niet kan doen, maar in België betekent het ook ‘niet hoeven’.
SimonV