Mag de Minister van Justitie en Veiligheid tegelijkertijd politieagent zijn?

Bijvoorbeeld op vrijwillige basis in het weekend. Zo nee: maakt het nog verschil of het een minister van een ander departement is, of brandweervrijwilliger i.p.v. politievrijwilliger?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Ja. Dat mag elke minister die ook een opleiding tot politieagent heeft gevolgd.
De meeste ministers zijn al gauw zeven dagen per week met hun werk bezig, dus ik betwijfel of er tijd overblijft om vrijwilliger te zijn.
SimonV
4 jaar geleden
Antoni
4 jaar geleden
Minister-president Rutte geeft wekelijks lessen maatschappijleer op een Haagse middelbare school. Het kan dus wel, zo lijkt het.