Als een instantie een kopie van je paspoort wil hebben ben je dan verplicht die te geven?

Zo nee mogen ze je dan de aangevraagde vergunning op grond daarvan weigeren? Het is een officiële instantie van onze gemeente. Ik heb daar een gehandicaptenparkeerkaart voor passagiers aangevraagd.

5 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Ja als een officiële instantie hierom vraagt zal je die moeten overleggen.
ronron1212
5 jaar geleden
Een gehandicapten passagierskaart kan worden aangevraagd als u afhankelijk bent voor vervoer en hulp van de bestuurder. De beoordelingscriteria zijn bij een gehandicapten passagierskaart streng. Veel strenger dan bij de aanvraag voor een bestuurder.
Als u denkt voor de gehandicapten passagierskaart in aanmerking te komen, dient u bij de gemeente waar u bent ingeschreven de volgende documenten in te leveren:
1. een ingevuld aanvraagformulier
2. één recente pasfoto die voldoet aan de eisen van de overheid (een originele pasfoto)
3. een kopie van uw geldige identiteitsbewijs (kopie ID-kaart of paspoort)
Een medisch onderzoek is een verplicht onderdeel van de aanvraagprocedure.
Als één van de gevraagde documenten ontbreekt wordt uw aanvraag niet in behandeling genomen.
https://www.gemeentemaastricht.nl/product/gehandicaptenparkeerkaart-passagierskaart-gpk/ Het geldt niet alleen voor Maastricht.
Je aangevraagde vergunning wordt niet geweigerd, maar omdat de aanvraag niet in behandeling genomen kan worden, kan er ook niets worden afgegeven.
Weigeren om een kaart af te geven of nog niet mogen afgeven zijn twee verschillende begrippen. Het resultaat is wel hetzelfde, je krijgt niets.
Toegevoegd op 09 maart 2019 22:38: tekst