Ambtenaren van negen ministeries waaronder Binnenlandse Veiligheid, Justitie, Handel, Transport en Huisvesting stoppen met werken.
Daarnaast medewerkers van de nationale parken. Ongeveer 380.000 ambtenaren zitten thuis zonder loon, terwijl 420.000 ambtenaren, zoals douanepersoneel, agenten en cipiers, aan de slag moeten zonder betaald te worden.
De precieze details van welke overheidstaken stoppen tijdens een shutdown worden bepaald door het Office of Management and Budget.
‘Noodpersoneel’ blijft in dienst, waaronder militairen in actieve dienst, federale wetshandhavingsinstanties, artsen en verpleegkundigen die in federale ziekenhuizen werken en luchtverkeersleiders.
Wegens gebrek aan ruimte, hier meer details:
https://www.nytimes.com/2018/12/21/us/politics/what-happens-government-shutdown.html
SimonV
5 jaar geleden
Veel Amerikaanse overheidsdiensten zijn niet open omdat de geldkraan is dichtgedraaid. Wat betekent dit in de praktijk?

Onmisbare overheidsdiensten die ervoor zorgen dat ouderen en jonge kinderen toegang hebben tot gezond voedsel en gezonde maaltijden kunnen mogelijk niet blijven draaien
Callcenters, hotlines en regionale kantoren die oorlogsveteranen helpen gaan dicht. Ze kunnen in het geval van een langere shutdown ook hun recht op een pensioen, compensatie of onderwijs verliezen
Alle nationale parken en monumenten in de Verenigde Staten, van Yosemite en het Smithsonian tot het Vrijheidsbeeld, zijn gesloten
Er worden geen leningen meer verstrekt aan kleine bedrijven
Onderzoek naar levensbedreigende ziektes wordt stopgezet en er worden geen nieuwe patiënten meer toegelaten tot klinische onderzoeken
Er wordt tijdens de shutdown geen onderzoek gedaan naar productveiligheid, financiële veiligheid en de veiligheid van afvalverwerkingsinstallaties. De inspectie van chemische installaties en drinkwatersystemen wordt opgeschort
Er worden geen vergunningen meer verstrekt
Er worden geen leningen meer verstrekt aan rurale gemeenschappen
Honderdduizenden overheidsmedewerkers krijgen niet betaald tot de shutdown wordt opgeheven
Honderdduizenden andere overheidsmedewerkers moeten gedwongen met onbetaald verlof.
fremar