Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zorgt de media voor een self-fulfilling prophecy met al hun veronderstellingen over de verkiezingen?

In Nederland brengt Maurice De Hond IEDERE dag een peiling uit. Daar wordt dan druk over gespeculeerd in de media en men doet allerlei veronderstellingen die als waarheden verkondigd worden.

Het lijkt mij dat de media de lijsttrekkers maken of kraken. Cohen kent niets van economie en stamelt. De cda laat Balkenende vallen. Rutten is de man.

Ik ben Belg en dat viel me op (ik volg jullie via DWDD, BNR-radio en radio 1).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
944

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

dat zou kunnen.
mensen zijn nu eenmaal beinvloedbaar
Ik denk dat alleen de twijfelende kiezer hierdoor tot een andere keuze zal komen en hoeveel kiezers twijfelen is dan weer de vraag
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze processen zijn niet alleen van vandaag. Het meer openbaar opstellen voor media aandacht maakt je ook kwetsbaar.
Het pilletje Balkenende blijkt uitgewerkt te zijn. Tijd voor een nieuw medicijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in het mechanisme (de boodschap) van 'the secret' gelooft: Ja elke persoon zal zijn eigen self-fullfilling prophecy.

Diegene leest vormt zijn gedachten. De journalist schrijft zijn gedachten. Hierdoor zijn er meerdere mensen die hetzelfde gaan denken. Je krijgt dan een vorm van groepsgedachten die daarmee sterker is geworden.
Gedachten kunnen zo sterk zijn dat het uitkomt, of je het uit laat komen (bewust of onbewust).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding