Wat gebeurt er als iemands identiteitskaart al jaren is verlopen?

1.6K
TurfGraver
5 jaar geleden
Dan heeft die persoon geen geldig id-kaart meer totdat er een nieuwe aangevraagd wordt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bij verkiezingen mag hij niet langer dan vijf jaar verlopen zijn dus dan zou je niet kunnen stemmen. In sommige gevallen mag een rijbewijs gebruikt worden als legitimatie.
tinus1969
5 jaar geleden
Zonder ID kaart kan het moeilijk worden om dingen te regelen waarvoor je nu eenmaal een ID kaart nodig hebt.

Antwoorden (1)

Niets. Hij is alleen niet meer bruikbaar als een geldige identiteitskaart wordt gevraagd.

Wil je een nieuwe dan moet de oude worden ingeleverd bij de gemeente.
Een paspoort of identiteitskaart van een overledene moet overigens worden ingeleverd bij de afdeling Burgerzaken van de gemeente.
Toegevoegd op 25 april 2018 04:41: tekst
Computoon
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
plus goed antwoord.
klaariskees
5 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord en de reakties