Ja, dat klopt. De naam is overigens Melkert.
De PvdA-fractie in de Tweede Kamer mocht van fractievoorzitter Ad Melkert niet meestemmen met voorstellen van de Socialistische Partij, tenzij het echt niet anders kon.
Volkskrant 22 januari 2000:
Niet alleen wil de partij in de Kamer geen bondgenootschappen met de SP sluiten, ook daarbuiten mijdt ze liefst het debat. Afgelopen week bleek dat weer eens toen Melkert op een bijeenkomst in Amsterdam weigerde in discussie te gaan met SP-parlementariër H. van Bommel. PvdA'ers zeggen dat het vooral een kwestie van hiërarchie is. Melkert praat liever 'op niveau' met fractievoorzitters, van wie er woensdag in Amsterdam overigens twee (van D66 en GroenLinks) aanwezig waren en graag wilden.Melkerts collega's geven echter toe dat een debat met de SP het laatste is wat hun fractieleider zoekt. Een prominent PvdA-Kamerlid: 'Dat verliezen wij toch altijd. Als regeringspartij moeten wij in een openbaar debat compromissen verdedigen tegen de vrije linkse gedachte die SP en GroenLinks op tafel leggen. Dat is een heel ondankbare taak. Dus dat doen we liever niet. Behalve hier in de Kamer dan.'PvdA-Kamerlid J. Feenstra, die als milieuwoordvoerder in de Kamer met SP'er Van Bommel te maken heeft, vertelt echter dat hij zelfs in het parlement al geen discussie meer voert. 'Ik investeer niet meer in de SP. Het is net de CPN. Van Bommel verdraait mijn uitspraken, kantelt ze en gebruikt ze buiten hun context. Parlementair werk heeft te maken met betrouwbaarheid. Dat vind ik bij de SP niet. Het is sarren en pesten.'De PvdA wil niet met de SP discussiëren, omdat 'die vist in onze electorale vijver', aldus een andere PvdA'er.
SimonV