Waarom wordt er in de media meer aandacht besteed aan de peilingen dan aan de verkiezingsprogramma's?

Wil er dan niemand weten WAAR we voor kiezen?

I.p.v. WIE we kiezen?

rose
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Met peilingen kun je spannender televisie maken dan met uitweidingen over de gevolgen van keuzes die partijen maken.

Vervelend is wel dat het publiek langzaamaan gaat denken dat de verkeizingen draaien om wie er wint, en niet om hoe we ons land willen inrichten en besturen en hoe we vinden dat de welvaart verdeeld moet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Media brengen (bijna) geen programma's met de gedachte dat ze kennisvermeerderend moeten zijn. Ze willen hoge kijkcijfers.