Krijgen onze drie vice-premiers die ook minister zijn voor beide functies betaald?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
ronron1212
6 jaar geleden
Alleen voor de ministers titel. Het andere is in het bestuurlijk circuit normaal om daarnaast gewoon vice ye zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Uitbetaald in aanzien ja . De vele ministers en staats secretarissen in dit kabinet hebben ten doel om diep in de partijen de bloedgroepen in die partijen te vertegenwoordigen Dat kan handig zijn bij een zo een krappe meerderheid . / geef veel partij prominenten eenleuke plek dan blijft iedereen in het gelid

Antwoorden (1)

Neen de vicepremiers (viceminister-president) verdient geen twee salarissen.
De minister-president (de premier), de viceminister-president en de ministers verdienen allen hetzelfde salaris.

Het salaris van minister-president is € 157.287 inclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering (2017). Daarnaast heeft hij recht op een vaste onkostenvergoeding en een aantal andere tegemoetkomingen en voorzieningen.
Dat is geregeld in het Voorzieningenbesluit.

Als een vicepremier de minister-president vervangt heeft hij recht op de vergoedingen die anders de minister-president zou krijgen.

Salaris van een staatssecretaris is € 146.824 (2017) per jaar inclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering.