Kan de president van de VS zèlf ontslag nemen?

De thans president-gekozen had wellicht heel andere doelen dan daadwerkelijk president van de VS te worden; misschien baalt Tranold Dump wel dat hij (tot ieders en tot vooral zijn eigen) verbazing gekozen is. Kan een president na zijn beëdiging na een tijdje zeggen: "ik vind dit toch niet zo'n leuk baantje, ik schei ermee uit!"...?

Overigens gaan er ook geruchten rond dat de toekomstige president van de VS eigenlijk geboren is als Donna Trump (buiten de VS)... wat is hiervan waar?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik had nog heel even de uiteraard ijdele hoop dat hij zou zeggen: "nana, jullie dachten dat ik het niet kon, maar ik ben het toch lekker geworden! Zoeken jullie het maar uit verder, ik ga weer buiten spelen. Het ging mij nooit om dat stomme presidentschap, ik deed alleen maar mee om te winnen" Maar helaas.. hoewel ik me oprecht afvraag of hij het ambt wel écht ambieert. Donald wil gewoon doen waar hij zin in heeft, dan is zo'n baan waarbij je de hele tijd in de gaten wordt gehouden en anderen je vertellen wat je allemaal moet doen - ook als je daar helemaal geen zin in hebt - toch hele niet leuk?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens mij zijn het niet de anti-Trumpettisten, noch de Democraten die het meeste balen van de uitslag, maar juist The Duck himself! Kan best zijn dat hij zich terugtrekt en het presidentschap, uiteraard met hele mooie en nobele woorden, toch nog aan Hillarious geeft... want dan staat hij boven de president!
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
"Tranold Dump"
"eigenlijk geboren is als Donna Trump"
"The Duck" Ik dacht dat alleen de Amerikanen zelf zo druk bezig waren met het beledigen van elkaars kandidaten....
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Oh.. en ook "Hillarious" nog...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inderdaad Ozewiezewoze, wat een niveau wordt hier weer aangenomen zeg.

Het beste antwoord

De president kan zelf ontslag nemen, volgens Artikel II.1.6 van de Amerikaanse grondwet.
Richard Nixon heeft dit als eerste gedaan, met als reden "stress"...
De president kan ook ontslag nemen omdat hij er gewoon geen zin meer in heeft. Al zal hij dit waarschijnlijk mooier formuleren.

Dat Donald Trump misschien geboren zou zijn als Donna Trump heb ik nergens kunnen vinden.
Er gaan wel veel discussies over hoe Donald als vrouw zou zijn, maar aan zijn huidige geslacht wordt niet getwijfeld.
SimonV