Ja , er zijn ondergrondse plutonium ontploffingen geweest zgn kern proeven ook een waterstofbom explosie tot grote onrust en onvrede Vd USA en andere landen . Ja helaas wel . Maar of dat land een bom kan plaatsen in een korte of lange afstandsraket is de vraag ? En of het in staat is een strategische bom te maken dat is weer andere koek . Dus een plutonium explosie ondergronds is iets anders dan er een gecontroleerd wapen van maken . Ja je mag toch aan nemen dat ze een atoombom hebben . Pakistan ( heeft dankzij slecht opletten van nl ) een heel arsenaal van die dingen en die waren zeer bereid tegen geld de kennis te leveren niet-officieel . Ook India is een kern macht en ja voor geld ... Maar een hoeveelheid verrijkt plutonium zelf maken schijnt erg lastig te zijn . Maar een klein atoom bommetje is al erg genoeg . Dus ze hebben al een paar x een explosie veroorzaakt maar of ze de techniek hebben om het om het via een raket als aanval in te zetten ? ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus een atoom bom ja . Maar een waterstof bom 500x krachtiger met het zelfde straling's niveau ? Daar is men het niet over eens . Dus maak onderscheid tussen een atoombom of een waterstof bom die laatste is net wat lastiger( te maken ) en veel krachtiger .