Welke wetsvoorstellen van Sander Dekker zijn aangenomen?

Ik zit in het onderwijs en ik kijk televisie. Staatssecretaris Sander Dekker heeft deze onderwerpen onder zijn hoede en hij stuurt nogal eens wat voorstellen naar de Tweede Kamer.
Vraag 1: Is er ergens een lijst te vinden van al die voorstellen?
Vraag 2: Welke wetsvoorstellen die hij heeft gedaan, zijn uiteindelijk door Tweede én Eerste Kamer aangenomen en dus nu een echte wet?
Volgens mij doet hij namelijk elke week een nieuw voorstel en ik kan me niet voorstellen (haha) dat daarvan ook maar één echt een wet is geworden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Antoni
8 jaar geleden
De begroting die wordt gepresenteerd op Prinsjesdag (de derde dinsdag van september) bestaat ook uit wetsvoorstellen. Die begrotingen worden voor het einde van het lopende kalenderjaar door het parlement behandeld en gelden dan vanaf 1 januari van het nieuwe jaar. Die begrotingswetsvoorstellen, waarvan een deel dus te maken heeft met de beleidsterreinen van Sander Dekker, zijn in ieder geval aangenomen...
Antoni
8 jaar geleden
Hier https://www.rijksoverheid.nl/regering/inhoud/bewindspersonen/sander-dekker/documenten vind je alle officiële documenten van Sander Dekker als staatssecretaris. Je kan selecteren op (document)type, maar helaas zit de keus "wetsvoorstel" daar niet bij. Misschien vind je wel met een andere keuze de documenten die je zoekt.

Het beste antwoord

Een staatssecretaris zoals Sander Dekker voert beleid uit. En veel plannen en wetten zijn uit onderhandeld in het regeringsakkoord tussen PvdA en VVD. En zoals bekend hebben die twee partijen de meerheid in de 2de kamer.
Op die reden worden er veel wetten en veranderingen op de wetten in gediend en ook zonder veel krantenberichten aangenomen.

Een voorbeeld Sander Dekker heeft de anti-pest wet ingediend en deze is aangenomen.

Overigens de baan als staatssecretaris voor onderwijs en andere zaken is nooit een waarmee Sander Dekker en zijn voorgangers zich populair gemaakt binnen het onderwijs. Vooral als er minder geld/budget gaat naar het onderwijs.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik had graag nog meer voorbeelden gezien, maar die zijn er waarschijnlijk niet. Bedankt voor uw antwoord!