wie was/waren de schutter(s) vanaf Grassy Knoll tijdens moordaanslag op JFK op 23 nov 1963?

Ik bedoel dus niet Lee Harvey Oswald. Maar die anderen, zijn daar de namen van bekend?

ronron1212
8 jaar geleden
Een commissie onder leiding van Earl Warren concludeerde in het officiële onderzoeksrapport later dat zowel Oswald als Ruby waarschijnlijk alleen gehandeld hebben. Deze bevinding wordt echter nog tot op de dag van vandaag in twijfel getrokken. Er bestaan verschillende samenzweringstheorieën die onder andere de CIA, de maffia en de Cubanen ervan verdenken de opdracht tot de moord gegeven te hebben. De vertrouwelijke onderzoeksrapporten van de FBI, die mogelijk meer inzicht in de zaak geven, worden pas in 2017 openbaar gemaakt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is al lang algemeen bekend dat die feiten [ de namen van de daders ] bekend zijn bij de CIA/FBI en pas na vele jaren bekend zouden worden gemaakt. Dit is ooit als "nieuws" naar buiten gekomen. Waarmee dus geïmpliceerd wordt dat er wel iets bekend moet zijn... echter, er werd/wordt vermoed dat de CIA/FBI zelf achter de aanslagen zaten! Ik betwijfel/vraag me af of zoiets ooit wel bekend gemaakt zal worden door diezelfde overheidsdienst.. misschien over een paar honderd jaar, als het ver achter 'ons' ligt? Antwoord op je vraag is dus, het zou bekend zijn, maar nog niet bekend gemaakt.

Antwoorden (3)

Een commissie onder leiding van Earl Warren concludeerde in het officiële onderzoeksrapport later dat zowel Oswald als Ruby waarschijnlijk alleen gehandeld hebben. Deze bevinding wordt echter nog tot op de dag van vandaag in twijfel getrokken. Er bestaan verschillende samenzweringstheorieën die onder andere de CIA, de maffia en de Cubanen ervan verdenken de opdracht tot de moord gegeven te hebben. De vertrouwelijke onderzoeksrapporten van de FBI, die mogelijk meer inzicht in de zaak geven, worden pas in 2017 openbaar gemaakt.
ronron1212
8 jaar geleden
Het is al lang algemeen bekend dat die feiten [ de namen van de daders ] bekend zijn bij de CIA/FBI en pas na vele jaren bekend zouden worden gemaakt. Dit is ooit als "nieuws" naar buiten gekomen. Waarmee dus geïmpliceerd wordt dat er wel iets bekend moet zijn... echter, er werd/wordt vermoed dat de CIA/FBI zelf achter de aanslagen zaten!

Ik betwijfel/vraag me af of zoiets ooit wel bekend gemaakt zal worden door diezelfde overheidsdienst.. misschien over een paar honderd jaar, als het ver achter 'ons' ligt?

Antwoord op je vraag is dus, het zou bekend zijn, maar nog niet bekend gemaakt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
poppetje54321
8 jaar geleden
Maar die James Files dan die nu gevangen zit, weliswaar voor een andere moord, maar die heeft bekend dat hij het gedaan heeft. Was een paar jaar geleden een uitgebreide doc op de tv. Of liegt die de boel bijelkaar? Of is dat weer een zoveelste CIA setup?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@poppetje54321 Dat kan ik niet zeggen, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er zeker bij zulke belangrijke gebeurtenissen altijd 'gekken' zijn, die van alles bekennen om maar aandacht te krijgen. Negatieve aandacht is tenslotte ook aandacht.
Moet er niet eerst bewijs zijn... je kunt wel bekennen, maar ...
ronron1212
8 jaar geleden
Die beweerd dat of het waar is weet niemand.
Die 'Grassy Knoll' schutters bestaan niet.

Dat hele verhaal van die tweede schutter, samen de met de moord op Lee Harvey Oswald (de echte dader), dient een simpel doel: De aandacht afleiden van Oswald. Oswald is namelijk een bijzonder interessante persoon, die in 1959 overliep van de VS naar de Sovjet-Unie en in mei 1962 (notabene met zijn Russische vrouw!) naar de VS terugkeerde. Tussen mei 1962 en eind 1963 hield hij zich bezig met oa. pro-Cuba activiteiten.
Dat roept allerlei vragen op die veel interessanter zijn dan die 'tweede schutter': Was Oswald een KGB-agent? Dachten FBI, CIA, en/of NSA dat hij dat was? Waarom kon hij terugkeren en vrij rondlopen? Etc etc etc... Vragen die door de moord op Oswald en de geruchten over een tweede schutter onvoldoende uitgediept zijn.
De simpelste theorie: De FBI (verantwoordelijk voor het oppakken van spionnen) liet Oswald lopen in de hoop dat hij de FBI naar meer spionnen zou leiden. Oswald deed echter heel iets anders. Deze misrekening moest daarna uit het zicht verdwijnen -en dat is gelukt.
tinus1969
8 jaar geleden
poppetje54321
8 jaar geleden
leuk bedacht, maar klopt geen hout van. Het fatale schot vanachter de Grassy Knoll is nl. gefilmt. Het schot zelf is te horen, de beelden zijn heel vaag, maar je ziet meteen mensen wegrennen weg van GK. Zomaar? Zonder reden? I rest my case.
tinus1969
8 jaar geleden
@poppetje54321. En wie verspreidt dat filmpje? Mensen rennen overigens wel vaker 'zomaar' weg, zeker als er schoten vallen.
tinus1969
8 jaar geleden
@poppetje54321, en heb je nog iets inhoudleijks zte zeggen mbt Lee Harvey Oswald? Of val je keurig in de afleidingsmanouvre/valkuil die FBI/CIA/NSA voor je graven?