Wat is de functie van staatssecretaris Dijkhoff omtrent het asielbeleid? Welke taken heeft hij?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
ronron1212
8 jaar geleden
https://www.rijksoverheid.nl/regering/inhoud/bewindspersonen/klaas-dijkhoff/cv

Antwoorden (1)

Zie het onderstaande, van de site van de Rijksoverheid. De puntjes voor de asielgerelateerde onderwerpen heb ik ervoor gezet. Ik vind de kansspelen overigens een wat vreemd element in zijn takenreeks, die zou ik zelf bij een ander ministerie onderbrengen.

"Staatssecretaris Dijkhoff van Veiligheid en Justitie is belast met de volgende taken:

Cybercrime/cybersecurity (exclusief crises)
Dienst Justitiële Inrichtingen
Reclassering
Uitvoeringsketen Strafrechtelijke Beslissingen (USB)
Sanctiebeleid (onder andere tbs)
. Asiel
. Immigratie
. Immigratie- en Naturalisatiedienst
. Grensbewaking in relatie tot vreemdelingenzaken
Beleid 1F
Kansspelen
Wet wapens en munitie"
Computoon