Waar kan ik de organisatie van het Nederlands asielbeleid van Kabinet Rutte 2 dat betrekking heeft op het jaar 2015 vinden?

Toegevoegd na 48 seconden:
Dus een boek, een verslag op het internet, of iets dergelijks waarin het asielbeleid van het jaar 2015 staat beschreven.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Een beleidsoverzicht van het migratie- en asielbeleid van het jaar 2015 is nog niet voorhanden. Dat kan pas verschijnen als het beleidsoverzicht 2015. Publicatie vindt meestal halverwege het nieuwe jaar plaats.*

De organisatie van het migratie- en asielbeleid in Nederland heeft in juni 2015 een beleidsoverzicht gepubliceerd getiteld: Beleidsoverzicht 2014 met als ondertitel Migratie en asiel in Nederland
Deze keer zijn de onderzoekers: Alfred van der Helm en Pieter Brouwer, beide wetenschappelijk medewerkers van het Ministerie van Veiligheid en Justitie,
Immigratie- en Naturalisatiedienst - Directie Uitvoeringsstrategie en Advies (DUSA)

Het EMN Beleidsoverzicht 2014 biedt een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen in het Nederlandse migratie- en asielbeleid in 2014.
Er zijn in 2014 een aantal aanpassingen van staand** beleid doorgevoerd om kennismigratie soepeler te laten verlopen en de aantrekkelijkheid van Nederland voor hoogopgeleiden en investeerders nog te vergroten.
Er lopen ook nog een aantal projecten en programma’s ter bestrijding van illegale migratie, mensenhandel en migratiecriminaliteit, zowel nationaal als Europees.

*Niet alles van het rapport is beschikbaar op de openbare websites
**Indien na de beleidsevaluatie het bestaande beleid wordt aangepast of nieuw beleid wordt gevormd is er sprake van een leerproces. De beleidscyclus start dan weer. Beleid in uitvoering wordt ook wel staand beleid genoemd.

http://docplayer.nl/4002790-Beleidsoverzicht-2014.html