In de peilingen verliest de PVV steeds meer. Hoe kan dat?

In de kamer zitten nu 9 leden, ze mogen blij zijn als ze in juni de 9 kunnen behouden.

Toegevoegd na 16 minuten:
http://www.politiekebarometer.nl/

Op 23 april: 18 zetels

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
AWM
14 jaar geleden
Dat hoop ik ook, maar je voorspelling hoeft absoluut niet uit te komen. Ze staan nog steeds op 20 zetels bij Maurice de Hond.

Antwoorden (12)

Een peiling is maar een indicatie.
Je zult zien dat als er straks verkiezingen zijn, dat het er heel anders komt uit te zien.
Het zou nog wel eens goed kunnen zijn dat de pvv dan wel de grootste partij wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een peiling is een moment opname, één verkeerde opmerking en je valt naar beneden, één goede uitspraak en je vliegt weer naar boven.
Zoals het er nu uitziet zo anders is het morgen.
Het wordt spannend dat wel en echt niet te voorspellen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Job Cohen na zijn persconferentie op het PvdA-partijbureau
Foto: ANP Update: vrijdag 12 mrt 2010, 20:15

Job Cohen is voor meer dan 50 procent van de Nederlanders favoriet voor het premierschap. Dat blijkt uit peilingen van het tv-programma EenVandaag en Maurice de Hond.

Mensen konden kiezen tussen de nieuwe kandidaat-PvdA-leider Cohen, CDA-premier Balkenende en PVV-leider Wilders.

In de peiling van EenVandaag is Cohen bij 52 procent van de Nederlanders favoriet. Balkenende komt uit op 17 procent en Wilders op 15 procent.

Bij opiniepeiler Maurice de Hond scoort Cohen zelfs 55 procent, tegenover 25 procent voor Balkenende en 17 procent voor Wilders. Cohen is de beoogd opvolger van Wouter Bos, die uit de politiek stapt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een plusje heb je nog te goed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je.
Als de PVV momenteel zakt in de peilingen, denk ik dat dat komt omdat blijkt dat ze eigenlijk heel weinig goede punten in hun partij-programma hebben. De PVV is een one-issue partij, net zoals de PvdD. Het enige waar de PVV echt een duidelijke mening over heeft, is over de Islam en de buitenlanders.

Misschien dat de kiezers, met de verkiezingen in het vooruitzicht, in beginnen te zien dat één standpunt wel heel weinig is om mee te regeren.

Verder komt het natuurlijk behoorlijk belachelijk over om, als je gevraagd wordt om een college mee te vormen voor de gemeente, meteen al zegt dat jouw standpunten 100% moeten worden ingewilligd. En dus niet mee mag doen. Niemand gelooft dan in je pruillipje. Nederland is nou eenmaal een landje van overleg en compromissen sluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt je huiswerk duidelijk niet erg goed gedaan.
Althans, wat betreft de eerste alinea.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gna. Ieder z'n meug, zeej de zeug, en ze vrat d'r jong op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plus Stippel.
Ieder z'n meug, zeej de boer en hij liet er een.......
Ze vallen door de mand. Wie roept moet ook verantwoordelijkheid willen dragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak je geen zorgen, we kunnen altijd nog op dat ene bevolkingsgroep rekenen die dan een paar buurten weer verziekt en daarmee PVV weer aan hun zetels helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja klopt die diskussie had ik ook net met mijn familie in de tuin

een enkele ruzie kost je gelijk 2 a 3 zetels er zijn er nou al 3

ook te vroeg pieken is zo slecht

meer als 18 gaan ze ook niet halen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland begint in de gaten te krijgen, dat overal tegen te zijn geen basis vormt om regeringsverantwoordelijkheid te dragen. Wellicht heeft de party nut gehad als klokkenluider, maar in een regering is voor de PVV geen plaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klokkenluider? Naar klokkenluiders wordt niet geluisterd, naar Wilders wel helaas. Het klopt dus niet. Een echte klokkenluider zal zeggen dat we slecht omgaan met onze allochtonen, we behandelen ze als vuil. Zo.n klokkenluider krijgt nog niet eens 1 zetel.
Alle partijen willen de problemen hier in het land oplossen.Sommige partijen nemen sommige plannen van Geert over,maar zeggen dit wat beschaafder.Geert praat begrijpelijk nederlands,zodat iedereen weet wat hij bedoeld.En daarbij...de mensen die er voor een paar weken vooruit kwamen,dat ze op de pvv zouden gaan stemmen,zeiden dit eerder uit protest,denk ik.Ze zijn ontevreden hoe het hier in ons kikkerlandje eraan toegaat.Nu de vvd ook op dingen wil bezuinigen waar de pvv op wil bezuinigen,krijgt deze partij weer meer stemmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De partij heeft nog geen degelijk fundament.Geen traditie.
Geen ervaring.Niet ,veel,meerdere gezichten. Geert, dat is het.
Geert kent men als de man die geen blad voor zijn mond neemt.
Zegt wat hij denkt , en veel nederlanders denken net als Geert.
Van Geert zijn ideeen nemen de traditionele partijen wel wat over , kan stemmen schelen nietwaar?
De komende verkiezingen zijn niet bepalend voor de ontwikkeling van de PVV.
Wel de vier jaren van bezuinigingen daarna.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In iedere maatschappij zijn klagers te vinden, dat zijn mensen die schuldige willen aanwijzen voor hun eigen ellende.
Als ik morgen een nieuwe partij op zal starten, die zegt eerst alle nederlanders een baan en dan pas de buitenlanders.
Die na veel onnodig geweld, inbraken en brandstichting roept 5000 politieagenten meer op straat.
Alle relschoppers bij het voetballen een maand papier laten prikken in de parken.
Afschaffing van de meeste belastingen.
10 extra vrije dagen per jaar.
1 week meer vakantie per jaar.
Vrij openbaar vervoer door heel nederland.
Wel, wel, wat zou ik dan een aanmeldingen krijgen.
Ze zouden binnen stromen!
Maar het is het misbruiken van de onvrede zonder echte oplossingen te creëren.
Als het er echt op aan komt, dan zal de partij te weinig ruggegraad en kennis in huis hebben om alles waar te kunnen maken.
Daarna begint het met elkaar de schuld geven en het zoeken bij de ander naar gemaakte fouten.
Zo eet de partij zijn eigen weer op.
Dus veel geblaat maar weinig wol.
Ooit heeft boer Koekoek in het verre verleden ook een partij opgericht dat was gegrondvest op de onvrede van de boeren, nou, hij kwam en hij was weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Veel geblaat en weinig wol', of 'Veel geschreeuw maar weinig wol', of 'Veel gescheer en weinig wol'. Dit betekent allemaal dat er meer rumoer is dan inhoud.

Dat hebben de meeste mensen uiteindelijk wel door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De PVV richt zich op de intergratie. Andere partijen hebben de economische krisis als belangrijkste speerpunt.
Omdat de krisis de portemonee van de kiezers raakt, vinden ze dit item belangrijker dan de intergratieproblematiek.