wat is de front office en back office van een gemeente ?

Ik heb proberen te bellen naar een gemeente om deze vraag te stellen,
maar mijn vraag werd niet goed beantwoord.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Back-office van de gemeente is dat deel van de organisatie dat specifiek is ingericht op de verwerking van administratieve klantprocessen en hierbij geen direct klantcontact heeft (m.a.w. "alles wat achter de schermen gebeurt").
Het tegenovergestelde van back-office is front-office, daar heeft men juist wel direct contact met de burgers.

Sommige gemeenten spreken ook nog over een "mid office".
“Het mid office als architectuurconcept bevindt zich tussen het front- en back office. Het front office vormt de presentatielaag van een organisatie naar de buitenwereld; alle interactie daarmee speelt zich af in het front office. In het front office worden verschillende kanalen onderscheiden, zoals een callcenter, website en balie. Het back office daarentegen vormt het hart van de organisatie waar zich onzichtbaar voor de buitenwereld de primaire (gegevensverwerkende) processen afspelen. Het mid office fungeert daarbij als koppelvlak voor de verschillende front- en back office systemen."
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Duidelijk +