Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik camerabeelden van een winkel inzien?

Hallo,

Mijn fiets is voor een winkel gestolen. Zou ik dan de camerabeelden mogen inzien?

Mvg, Ella

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moet je opschieten . Ze worden meestal snel gewist dus nieuwe op namen . Jij zou die beelden niet mogen zien ! Maar de politie wel . Maar je kan altijd vragen . Succes
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Een bewakingscamera van een winkel mag over het algemeen de openbare weg niet filmen. Verwacht niet te veel van de beelden. Hangt de camera (van de winkel ! Dat is wat anders dan een camera van de overheid) overduidelijk wél op de openbare weg gericht, dan is het waarschijnlijk een dummy-camera.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou de eigenaar van de winkel kunnen vragen of hij wil kijken of er beelden opstaan van de fietsdiefstal, Als jij het tijdstip ongeveer weet is het niet zo heel veel moeite om even te kijken, en als de diefstal er opstaat wil hij ze misschien wel voor de politie bewaren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dit kan alleen de politie voor u doen,zij alleen kunnen optreden als er inderdaad iets te zien is.
(Lees meer...)
fremar
9 jaar geleden
Wanneer de leidinggevende van de winkel toestemming geeft mag dit. Doen zij dit niet, dan kan alleen de politie deze bekijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding