Het is niet eens met zekerheid te zeggen wie de man was, laat maar staan wat ermet hem gebeurd is na het incident.
Hij wordt vaak aangeduid als "Tankman".

Zie verder het verhaal op Wikipedia.

Toegevoegd na 3 minuten:
In ieder geval staat vast dat hij NIET door de tanks is overreden. Nadat hij op de eerste tank van de kolom was geklommen en met de militairen had gesproken, werd hij door andere demonstranten "afgevoerd", en waarschijnlijk in veiligheid gebracht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, echter was het geen tank maar een bulldozer die hem overreed. Zijn familie is held betaald om te zwijgen over de moord en de media moest er over zwijgen. Echter de Chinese variant van Twitter stond vol woedende reacties.

De naam Tank man verkreeg hij Door eerder na een massa slachting voor een tank te gaan staan en er zelfs op kroop.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je verder kijkt in de bron kun je verder klikken. Er zijn fan foto's en een filmpje te zien. Niet voor een zwakke maag!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Chinese variant van Twitter... in 1989...?
Ik weet dat de Chinezen een technologische inhaalslag hebben gemaakt, maar dit lijkt me op z'n zachtst gezegd onwaarschijnlijk...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ha Niels!
Jou link verwijst naar het totaal ander incident, veel recenter.
Check ff de link. Hoe afschuwelijk dan ook, had niets te maken met de gebeurtenissen op Tiananmen op 5 juni 1989.
bamibal
9 jaar geleden
Jouw link gaat over heel iemand anders.
bamibal
9 jaar geleden
Wat Gabi71 zegt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sterker nog, de verwijzingen in de link naar het originele incident zijn ook niet zo accuraat. De naam van Tankman is nooit met zekerheid vastgesteld, en hij ging voor de tanks staan vóórdat de leger een bloedbad aanrichtte, niet de dag erna.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! In ieder geval weet ik nu dat hij niet door de tank is overreden! De andere verhalen zijn er niet minder afschuwelijk door!