Kan ik zonder middelbare school opleiding rechercheur worden?

Ik wil graag een beveiligers opleiding doen, zodat ik daarna kan doorstromen naar een politieschool. Maar nu vroeg ik mij af of ik zonder middelbare school opleiding wel rechercheur kan worden...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja hoor, dit kan! Alleen zul je wel onderaan de ladder moeten beginnen. Als je (nog) geen diploma hebt van de middelbare school en jij wilt al aan je MBO beginnen dan kan dit dus. Wel begin je met niveau 1 of niveau 2. Zij kijken naar je rapporten cijfers en verslag van je oude school en kunnen je hiermee misschien wel op niveau 3 zetten. Begin als surveillant of beveiliger. Met een MBO Diploma kun je daarna dus wel naar de politieschool en hierin hogerop komen. Uiteindelijk zul je wel mbo 4 gehaald moeten hebben voordat je naar de hbo kunt of vanaf je 21ste een test hiervoor moeten doen. Dus ja het kan wel! ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Helaas is voor elke vervolgopleiding eerst een basisopleiding nodig: mavo/vmbo, havo of vwo. Het is dus niet mogelijk om zonder middelbare school diploma naar een vervolgopleiding te gaan.

Ik weet niet wat je leeftijd is, maar wat je wel zou kunnen doen is eerst de VAVO afronden (havo of vwo in 1-2 jaar voor 18+ers) of een 21+ toets doen als je inmiddels die leeftijd hebt bereikt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is dus niet mogelijk om zonder middelbare school diploma naar een vervolgopleiding te gaan. Bij veel HBO's kan je een toelatingsexamen doen. Ongeacht je middelbare schooldiploma's.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit klopt niet helemaal wat je zegt. Hij of zij kan gewoon op de mbo niveau 1 of 2 beginnen. Voor en basis opleidingen zijn dit.