wat gebeurt er als een bv zijn verkeersboetes niet betaald?

Als je normaal je verkeersboete niet betaald komt eerst de deurwaarder en vervolgens de politie om je te arresteren. Bij een bv kunnen er meerdere aandeelhouders zijn (Bijvoorbeels Philips) die ze niet allemaal kunnen arresteren. Wat gebeurt er dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De bekeuring wordt gewoon opgestuurd naar de bv in kwestie althans op wiens naam het kenteken staat . Is het een rechts persoon dan moet de bv de naam van de berijder opgeven ingeval van zware overtredingen of misdrijven . Zoals door rood rijden en te snel rijden enz is het een parkeerbon dan wordt er een transactie voorstel opgestuurd ( de bekende bon ) daar kan altijd tegen in beroep worden gegaan . Dus een bv of een NV moet de naam van de rijder doorgeven . Vaak zit er een lease bedrijf tussen die de afhandeling en het contact met de chauffeur afhandelt , zodat de directie ( of de personeel's zaken ) daar niet direct mee belast wordt . Behalve bij extreme zaken zoals alcohol misbruik en rijbewijs of auto in beslag name ja dan bemoeit ook de economisch eigenaar er zich mee vaak toch de lease maatschappij .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probleem is natuurlijk als niet bekend is wie de bestuurder was. Wat dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan wordt de "kentekenhouder" aansprakelijk gesteld. Dat is altijd een persoon.