Wat is het verschil tussen het korps mariniers en het korps commandotroepen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mariniers maken deel uit van de Marine. Commando,s horen bijde landmacht. Verder maakt dat tegenwoordig niet zoveel meer uit. Ze doen vaak oefeningen samen. Mariniers zijn meer "watergericht". Doen vaker oefeningen met schepen, landingsoefeningen en oefeningen overzee in de West.

Antwoorden (1)

Mariniers maken deel uit van de Marine. Commando,s horen bijde landmacht. Verder maakt dat tegenwoordig niet zoveel meer uit. Ze doen vaak oefeningen samen. Mariniers zijn meer "watergericht". Doen vaker oefeningen met schepen, landingsoefeningen en oefeningen overzee in de West.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is er als gevolg van het feit dat Mariniers meer watergericht zijn dus ook een verschil in hoe de twee korpsen worden ingezet? Ik weet bijvoorbeeld dat er Mariniers worden ingezet in Afghanistan, ook al is er geen zee. Kunnen leden van het Korps Commandotroepen daarom ook op schepen worden ingezet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb in mijn tijd nog nooit een commando aan boord vaan een schip gezien.