Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen het korps mariniers en het korps commandotroepen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mariniers maken deel uit van de Marine. Commando,s horen bijde landmacht. Verder maakt dat tegenwoordig niet zoveel meer uit. Ze doen vaak oefeningen samen. Mariniers zijn meer "watergericht". Doen vaker oefeningen met schepen, landingsoefeningen en oefeningen overzee in de West.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Mariniers maken deel uit van de Marine. Commando,s horen bijde landmacht. Verder maakt dat tegenwoordig niet zoveel meer uit. Ze doen vaak oefeningen samen. Mariniers zijn meer "watergericht". Doen vaker oefeningen met schepen, landingsoefeningen en oefeningen overzee in de West.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is er als gevolg van het feit dat Mariniers meer watergericht zijn dus ook een verschil in hoe de twee korpsen worden ingezet? Ik weet bijvoorbeeld dat er Mariniers worden ingezet in Afghanistan, ook al is er geen zee. Kunnen leden van het Korps Commandotroepen daarom ook op schepen worden ingezet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb in mijn tijd nog nooit een commando aan boord vaan een schip gezien.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding