Wat kan schiphol zien bij controle van je laptop?

De laptop gaat bij schiphol door een scan heen, maar wat kunnen ze dan allemaal zien? Testen of er nergens drugs verstopt zit ofzo of kunnen ze ook al me bestanden en geschiedenis zien? En wanneer word je laptop afgekeurd bij controle?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dmv van de Röntgenstraling kunnen ze alleen IN (in letterlijke zin) de laptop kijken. Ze zien dus bijvoorbeeld de onderdelen van de laptop, maar niet de inhoud (qua bestanden).

Op deze manier kunnen ze vrij eenvoudig zien of er iets in wordt verstopt dat er niet in hoort. (drugs en wapens als voorbeeld).

Ik neem aan dat alleen in het geval dat er verboden middelen inzitten, de laptop wordt afgekeurd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
" Ik neem aan dat alleen in het geval dat er verboden middelen inzitten, de laptop wordt afgekeurd."

En ik neem aan dat deze in beslag wordt genomen en jij word aangehouden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat weet ik wel zeker, maar ik wou in de termen van de vraagsteller blijven ;)
Je kunt dit vergelijken met xr foto dat ze maken van u.

Toegevoegd na 5 minuten:
Hier geven ze elk materiaal een kleur. Zo kunnen ze zien wat er in uw bagage of in dit geval uw laptop.
Stel dat je uw Laptop hebt vol gestoken met drugs dan zien zij bv een rode kleur.
Ze kunnen ook zien of er organische stoffen aanwezich zijn

Toegevoegd na 9 minuten:
De controle van de bestanden moet manueel gebeuren, en wanneer dat ze illegale bestanden vinden dan kan hij aangeslagen worden en andere juridische maatregelen genomen worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze kijken of er niets van verboden middelen in zit
Als ze willen kunnen ze hem ook aan laten zetten om te kijken of er niets illegaals op staat zoals kinderporno
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals gezegd de laptop kan gecontroleerd worden op fysieke verborgen goederen, middelen of zaken, maar niet op de inhoud van bestanden. Naar mijn mening kan slechts als er gegronde aanleiding aanwezig is de laptop in beslag worden genomen om de inhoud(de bestanden) handmatig te controleren. Maar dan sta je waarschijnlijk al eerder niet goed bekend.