Wanneer worden ouders / partners / naasten door de politie geinformeerd bij een fataal ongeval?

Bijv om 23:00 uur 's avonds, komen ze dan 's ochtends?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Ze wachten echt niet tot de volgende werkdag.

Antwoorden (1)

Bijv. als het ongeluk om 23.00 uur 's avonds gebeurt, dan komen ze meteen zodra ze weten wat de stand van zaken is.
Bij ieder ernstig ongeluk, ook al is het niet fataal.
Dus ook als de persoon niet is overleden of op sterven ligt.

Dan moeten ze natuurlijk wel weten wie het was die verongelukt is,
dus een legitimatie is heel belangrijk.
En dan weten ze in welk ziekenhuis diegene is opgenomen.
En globaal weten ze ook hoe diegene er aan toe is, en dan helpen ze ook
om de ouders / partner / etc. naar het ziekenhuis te komen.

Dus nee, men wacht niet tot de volgende dag.

Toegevoegd na 5 minuten:
De politie is 24 uur per dag, 7 dagen per week, in dienst.