Waarom komen veel mensen er niet vooruit dat ze rechts stemmen?

Men durft wel rechtuit zeggen dat ze op Balkenende stemmen,maar dat ze op Geert stemmen geven de meeste niet toe,terwijl Wilders toch zeker ook goede iedeën heeft.Hij heeft in vele dingen gelijk,of ben ik nu een racist?

Weet jij het antwoord?

/2500

Of je een racist bent, kan ik niet zien aan je posting. Feit is wel dat Wilders ideeen heeft die gevoelig liggen, en zeker door een deel van de bevolking als onwenselijk wordt beschoudt. Hierdoor kan het zijn dat mensen zich toch een beetje beschaamd voelen of bang zijn voor de reacties die het eventueel stemmen op Wilders zou uitlokken. Persoonlijk kan ik niet begrijpen dat er iemand is die op zo'n persoon stemt.

Dat komt omdat je daar ellenlange discussies door krijgt.. Daarom houden veel mensen hun mond.

Dan roep je het stigma over je af, dus dat doe je niet... Balkenende komt op voor de zwakkeren in de samenleving, dus dan impliceer jij ook zwakkere te zijn in deze samenleving, dat schept een soort underdog positie, dat is handiger dan ervoor uitkomen dat je rechts stemt... Wilders heeft wel in veel dingen gelijk, dat klopt, maar hij ZELF HEEFT geen gelijk...

Rechtse partijen worden altijd flink bekritiseerd in de media en ten onrechte geassocieerd met racisme en discriminatie. In de pers wordt Wilders daarop altijd aangevallen, mede omdat journalisten denken dat het merendeel van de bevolking dat graag zo ziet. Zo is het altijd geweest: De Volksunie, Janmaat, Fortuyn en nu Wilders en Verdonk. De media verkondigt wat de massa volgens hun wil horen en de werkelijke massa kruipt in zijn schulp, maar komt tevoorschijn als er gestemd moet worden. De tijd zal het leren...

Dat vraag ik me dus ook af ja.Ik ben Wilders stemmer,al moet ik wel zeggen dat hij wat "rare" uitspraken heeft,maar wel zegt,wat vele mensen denken maar niet hardop durven te zeggen.Hij zegt het tenminste op een manier zodat iedereen begrijpt wat hij bedoeld.

Tsja, ik vraag me af waar je deze info vandaan haalt. Er zijn zat mensen die juist zeggen; nou ik ga Geert Wilders stemmen. Hij en zijn aanhangers zijn degene die het meeste er voor uit komen wat ze vinden. Of je een racist ben , weet ik niet. Lang niet iedere GW stemmer is racistisch en er zijn ook racisten bij andere partijen. Zelf kan ik niet zo snel de goede ideeën van Wilders bedenken. Ik vind het wereldbeeld van de heer Wilders ontzettend beperkt. Ondanks dat het, denk ik, best een intelligente man is laat hij zich vooral leidden door emoties. Iedereen die kritisch is wordt met de grond gelijk gemaakt, de heer Wilders regeert als een alleenheerser. Ondanks dat ik me soms wel zorgen maak over bijvoorbeeld integratie vind ik de stijl van dhr. Wilders zo walgelijk dat ik nooit van mijn leven op deze man zal stemmen.

Ik stem op Wilders, maar ik ben absoluut geen racist. Ik heb geen hekel aan araben of zwarte mensen. Ik vindt veel rassen erbij zelfs wel leuk. Ik stem alleen maar op Wilders, omdat de Balkeende Bende niets kan en wil oplossen. Ik vindt het gedachtegoed van de CDA en de PvdA volkomen vervreemd van mij. Ik woon in Amsterdam, waar de PVV niet meedoet, dus weet ik niet waarop ik zou moeten stemmen. Toegevoegd na 13 minuten: Let wel: ik stem niet rechts, maar links, want ik stem voor verandering. Een voor Wilders is die verandering het corrigeren van erfenis van de kabinetten vanaf KOK. Ik ben zeker niet conservatief. Daar wijst mijn nick ook al op.

Omdat je vaak met een vijandige houding moet rekening houden.Ik vind het dapper dat Wilders de dingen bij zijn naam durft te noemen want hij steekt niet onder stoelen of banken wat een heel groot deel van Nederland en ook een heleboel andere landen denken.Je kunt er echt niet omheen dat de criminaliteit steeds grotere en gewelddager vormen aanneemt.En dat de Marrokanen,Antillianen er een grote rol inspelen.Dat werd ook eindelijk eens uitgesproken op Tv.Ik zal wel weer een hoop tegengas krijgen maar ik geef antwoord op de vraag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100