Kan ik iemand aanklage bij de politie omdat iemand mijn gsm gebroken heeft en wat gebeurd er dan met hem/haar?

Ik ben zelf een student die naar school gaat. De afgelopen weken is mijn gsm op school gebroken door een vriend van me. Hij zegt dat het perongelijk was maar ik heb getuigen die tegen in praten. Ik ben naar mijn kinderverzekering bij gestapt, maar de dader geeft geen verzekeringen.
Is het verstandig om bij de politie te gaan, zowel ja met welke nuttige informatie moet ik gaan ?
Graag zo spoedig mogelijk te antwoorden.
Mvg,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Waarom heb ik het gevoel dat die "vriend" zelf een oude verrotte koelkast telefoon heeft? Jaloezie???

Het beste antwoord

Geen nut, politie wimpelt je voor zoiets zo af.
11 jaar geleden
Frimu2
11 jaar geleden
Pfff , nu al 2 minpunten, voor de minners Ooit wel eens iemand aangeklaagd bij de politie? (aangifte wellicht)..... ga a.u.b. naar de Politie en ondervind het zelf, het antwoord van Computonoom komt het meest overeen met de stappen die je moet nemen. En anders weet je heel goedkoop dat dit geen vriend was
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste,
u heeft gelijk
mvg,

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat dit wel onder vernieling valt dus dan kan je aangifte doen. Dat kan via de link http://www.politie.nl/aangifte je hebt 3 opties kan je zelf beslissen wat voor jou geschikt is. Je zult ook je getuigen moeten opgeven bij ze.

Wat gebeurt er met de vermoedelijke dader, die zal gehoord worden door de politie nadat jij en de getuigen gehoord zijn. Daarna zal een officier of hulpofficier van justitie een beslissing nemen over vervolging van de "dader".

Je kan met de aangifte wel naar je verzekering gaan zodat zij eventueel de schade voor je kunnen verhalen.

Of er wat uit gaat komen weet ik niet maar je kan het proberen iig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarvoor hoef je niet naar de politie. Net zomin als je de politie hoeft in te schakelen waneer je auto aangereden is en er alleen materiele schade is. Je vraagt de tegenpartij de schade te vergoeden, met als bewijs van de kosten bijv. een rekening van het reparatiebedrijf. Werkt hij niet mee, dan schriftelijk nogmaals hetzelfde doen, liefst per aangetekende brief. Getuigenverklaringen erbij, rekening reparatie erbij. Ook enkele weken reactietermijn geven. Geen reactie, dan juridische hulp inroepen voor verrdere gewenste acties. Of tegenpartij verzekerd is, is totaal niet interessant. Wie schade veroorzaakt, moet 'm betalen. Bij minderjarigen zijn ouders aansprakelijk.

Toegevoegd na 27 minuten:
In die brief schrijf je precies wat gebeurd is - wie deed wat, waar, wan eer en hoe, als het kan foto's erbij, en je stelt hem aansprakelijk.

Toegevoegd na 3 dagen:
NB als je zeker weet dat sprake is van vernieling (dat is een strafbaar feit) kun je aangifte doen. Maar als iets per ongeluk kapot gaat door toedoen van een ander is dat geen strafbaar feit. Schadevergoeding moet je via de tegenpartij zien te krijgen. Dat zal ook de politie niet voor je regelen.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad. Verzekerd of niet, wie iets dat van een ander is kapotmaakt, is aansprakelijk. Bijna iedereen heeft daarom een aansprakelijkheidsverzekering, maar of de tegenpartij zo'n verzekering wel of niet heeft is onbelangrijk; jij laat je telefoon vervangen of repareren, en hij betaalt ervoor.