Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik iemand aanklage bij de politie omdat iemand mijn gsm gebroken heeft en wat gebeurd er dan met hem/haar?

Ik ben zelf een student die naar school gaat. De afgelopen weken is mijn gsm op school gebroken door een vriend van me. Hij zegt dat het perongelijk was maar ik heb getuigen die tegen in praten. Ik ben naar mijn kinderverzekering bij gestapt, maar de dader geeft geen verzekeringen.
Is het verstandig om bij de politie te gaan, zowel ja met welke nuttige informatie moet ik gaan ?
Graag zo spoedig mogelijk te antwoorden.
Mvg,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Waarom heb ik het gevoel dat die "vriend" zelf een oude verrotte koelkast telefoon heeft? Jaloezie???

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Geen nut, politie wimpelt je voor zoiets zo af.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Frimu2
11 jaar geleden
Pfff , nu al 2 minpunten, voor de minners Ooit wel eens iemand aangeklaagd bij de politie? (aangifte wellicht)..... ga a.u.b. naar de Politie en ondervind het zelf, het antwoord van Computonoom komt het meest overeen met de stappen die je moet nemen. En anders weet je heel goedkoop dat dit geen vriend was
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste,
u heeft gelijk
mvg,

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat dit wel onder vernieling valt dus dan kan je aangifte doen. Dat kan via de link http://www.politie.nl/aangifte je hebt 3 opties kan je zelf beslissen wat voor jou geschikt is. Je zult ook je getuigen moeten opgeven bij ze.

Wat gebeurt er met de vermoedelijke dader, die zal gehoord worden door de politie nadat jij en de getuigen gehoord zijn. Daarna zal een officier of hulpofficier van justitie een beslissing nemen over vervolging van de "dader".

Je kan met de aangifte wel naar je verzekering gaan zodat zij eventueel de schade voor je kunnen verhalen.

Of er wat uit gaat komen weet ik niet maar je kan het proberen iig.