100 kinderen uit haiti worden gered door een minister.Is dat rechtsom of linksom.En heeft hij daar het recht toe.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

Wie één leven redt, redt de hele wereld.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Perfect gezegd! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo is dat+
Beste Visser,

Je bent hier erg kort door de bocht.

[quote]
Minister Hirsch Ballin (justitie) besloot vrijdag dat adoptiekinderen uit het getroffen land versneld naar Nederland mogen komen. Het gaat om kinderen bij wie de procedure met de adoptieouders al rond is en waarover de rechter in Haïti al uitspraak heeft gedaan.
[/quote]

Oftewel: Hij maakt eea hier ietwat soepeler omdat deze mensen al in de molen zitten. Ja. Ik vind dat dat moet kunnen. We doen wat we kunnen om mensen in nood te helpen. Deze kinderen komen uit een weeshuis welke ingestort is, en welke al in de toelatingsprocedure naar Nederland zitten. In Haiti zijn de formaliteiten voor adoptie naar Nederland al rond. Dus lag de vertraging aan Nederlandse kant. Het is niet alsof er opeens zomaar 100 kinderen uit Haiti worden gehaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom niet ?? of het nou linksom of rechtsom is. het gaat erom dat de kinderen gered zijn lijkt me.
of je nou minister bent of een boerenknecht dat maakt mij niks uit

Toegevoegd na 11 minuten:
toen ik mijn antwoord gaf had ik even niet door dat je die adoptie kinderen bedoelde,
het is alleen maar goed dat die kinderen nu eerder naar nederland kunnen,
er zijn veel lieve ouders in nederland die die kinderen op gaan vangen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoorde gister een van de reden van het enorme aantal kinderen in weeshuizen in Haïti.
Veel vrouwen hebben kinderen zonder getrouwd te zijn, zodra ze een partner vinden, wil die wel trouwen, maar niet het kind van een ander opvoeden, waardoor er als oplossing nog overblijft afstand te doen van het kind.
Het wordt niet gedaan door een minister, maar door twee organisaties voor adoptie. En het gaat om kinderen die sowieso al geadopteerd worden, voor wie de Haitiaanse regering de adoptieprocedure bespoedigt vanwege de huidige noodsituatie.

Dat is niet linksom of rechtsom, dat is gewoon pragmatisch. Waarom kinderen die toch al geadopteerd worden nodeloos in de shit laten zitten als er een goed thuis voor ze is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof er niets van dat een minister 100 kinderen redt, hij heeft wel wat anders te doen en waarom 100 en niet méér?...

Hij zal wel geld geschonken hebben uit andermans potje en dan hebben ze uitgerekend hoe duur één persoon redden is en dat heeft hij dan met 100 vermenigvuldigd en dan heeft die minister 100 kinderen gered, Dit is nieuws maken en totaal ongeloofwaardig...

Linksom of rechtsom, onzin is het... Die minister wordt en geen cent armer van en hij heeft het recht niet om dat zo te noemen... Ik weet zeker dat die man niet in de puinhopen rondgelopen heeft en 100 kinderen van de dood gered heeft door ze onder het puin vandaan te halen, als dat zo was, dan had ik er respect voor... En dan denk ik nog, waarom is die minister bij 100 gestopt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
n het Engels kan je het zo goed zeggen: ‘I understand where you come from’

Het zou mij niet verbazen, als mensen Nederland zouden verwijten ‘kinderen te stelen, nu het kan zonder al te veel opzien te baren’.

Ik voel dat wel aan, dus inderdaad linksom of rechtsom?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over tien jaar heb je in het progamma "Vermist"verhalen van kinderen die zijn meegenomen om hier een beter bestaan op te bouwen terwijl de ouders eigelijk nog leven aldaar.

In dat land ging niks snel en de papierwinkel was een hel, nu zou ineens alles op zéér korte termijn correct worden uitgevoerd? Geloof er helemaal niet van, iemand verdiend hier geld aan. Voor niets gaat de zon op!