Uit halstarrigheid niet willen luisteren is dat aangeboren of is dat fanatiek een standpunt innemen die niet juist is.Dus bewust.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Eigenwijsheid is dat, dat is geloof in de waarheid van het eigen denken... Is iemand helemaal overtuigd dat hij/zij de waarheid heeft, dan is de bereidheid tot luisteren minimaal... Eigenwijsheid noemt men dat dan... Heeft niets met bewustzijn te maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
halsstarrigheid is niet aangeboren hoor... het is iets willen neerzetten, een statement maken, je eigen zin doordrijven, vasthouden aan een idee of overtuiging...

al dan niet bewust, naar zeker niet aangeboren of natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat je vader of moeder het precies zo doet... jij doet hem of haar gewoon na...