Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verhinder ik dat we opgenomen worden in het patientenregister?

Ik zag gisteren een huisarts in discussie met een andere huisarts en kreeg de kriebels van het scenario van big brother etc. Moeten ze aan vragen om toestemming of kun je ergens aangeven dat je het niet wilt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
964

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ze moeten toestemming vragen om je op te nemen, maar het kan wel moeilijk worden als verzekeringsmaatschappijen je dan gaan weigeren of een hoger tarief bedingen. Gelukkig is het zover nog niet en je kunt altijd nog toestemming geven als het anders te duur wordt.
Ik ben er zelf ook niet gerust op en er fel op tegen; dat het EPD mede gefinancierd wordt door verzekeringsmaatschappijen maakt de hele zaak zeer verdacht daar die maatschappijen niets doen als ze niet denken er beter van te worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij kregen gisteren van de huisarts formulieren om in te vullen voor toestemming. Het wordt dus aan de patiënt zelf overgelaten of er toestemming wordt verleend voor opname in het patiëntenregister.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding