Klopt het dat Obama de zorgpremie in 2014 wil doorvoeren met een maandelijkse premie van 500 dollar per maand ongeacht je inkomen?

Toegevoegd na 6 dagen:
Jammer dat er zo weinig Amerika kenners zijn hier...slechts een wazig antwoord...

Toegevoegd na 6 dagen:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1301738

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, dat klopt niet. De premies worden nog steeds vastgesteld door de verzekeringsmaatschappijen. Ook worden de belastingen iets verhoogd om de plannen te bekostigen. Ik kom via google alleen $500 tegen in het kader van eigen risico, en ook de boete voor het niet hebben van verzekering kan op dat bedrag uitkomen.

Toegevoegd na 6 dagen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Patient_Protection_and_Affordable_Care_Act#Effective_by_January_1.2C_2014 hier staat stap voor stap wat er gaat veranderen, en NERGENS staat iets over een inkomensONafhankelijke premie (laat staan dat er een vast bedrag van $500 wordt genoemd).

Toegevoegd na 6 dagen:
Volgens die reportage is de premie in het geval van die vrouw en (haar kinderen) inderdaad $500 per maand, maar alweer wordt nergens gezegd dat die inkomensonafhankelijk is en dus voor iedereen zou gelden.

Het belangrijkste dat Obama invoert is de *verplichting* om een ziektenkostenverzekering af te sluiten.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar het gaat om de nieuwe verzekering die ingaat in 2014 als Obama tenminste aanblijft. EenVandaag had het er namelijk ook over en mijn vriendin uit Amerika ook. Maar hoe het nou precies zit weet ik niet.
gvrox
11 jaar geleden
Als het werkelijk zo was dan zou er online wel iets over te vinden moeten zijn. Wanneer was die uitzending van EenVandaag ? Misschien kun je die aflevering online terugkijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1301738