de zorg verzekering is omhoog gegaan is dat voor iedereen in het gezin of voor mensen met een bruto loon ?

mijn moeder is erg aan het bereken maar me vader heb een hartstikke goede baan hij is de enige die thuis werk en we hebben 4 iphones 2 ipads gaan elk jaar min 1 keer met vliegtuig naar een land verweg vaak 2 maar ik ben erg benieuws

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit zijn de voorwaarden:
- De nominale zorgpremie wordt verlaagd van circa 1300 euro per jaar naar 255 euro.

- Daarbovenop betaalt iedereen individueel een inkomensafhankelijke premie van ruim 11 procent over het inkomen tussen de 20.000 en 70.000 euro. Dat is de onder en de bovenkant: onder de 20.000 euro betaal je nooit minder dan die 255 euro per jaar, boven de 70.000 euro betaal je nooit meer dan 255 euro plus 11 procent van 50.000 euro (is 5500 euro).

- De loonbelasting gaat omlaag, de bovenste schijf gaat van 52 naar 49 procent, de middelste schijf van 42 naar 38.

- De heffingskorting gaat omhoog met 90 euro per jaar.

dus per persoon en niet op basis van het gezin
alles samengevat verdien je onder de grens van 70.000 dan ga je er op vooruit.

Toegevoegd na 2 minuten:
foutje de grens ligt op 35.000,- per persoon ongeveer in nederland zit 40% daarboven en gaat 60% er dus op vooruit