Wanneer loopt Nederland vast?

Ieder keer wordt er bezuinigd. bij een bepaalde groep mensen is de rek er nu al uit om te bezuinigen. het moet toch een maal vast lopen met die bezuinigen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het loopt al vast:

"- Van de 6,9 miljoen huishoudens in 2008 leefden er 545 duizend onder de lage-inkomengrens. Het gaat om ongeveer acht procent. In 2007 moest 7,6 procent van de huishoudens van een laag inkomen rondkomen. Dat blijkt uit de publicatie Lage inkomens, kans op armoede en uitsluiting 2009 van het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Volgens cijfers uit 2007 hebben mensen met een inkomen onder de lage-inkomensgrens gemiddeld vijf jaar korter te leven dan mensen met een inkomen boven die grens. Ook hebben zij jaren eerder te kampen met gezondheidsproblemen."

En weet je? In Den Haag zijn een aantal commissies aan het uitrekenen wat de ECHTE bezuinigingen gaan worden. Daarbij is 'geen enkel onderwerp heilig'. Je kunt je voorstellen wat dat gaat betekenen voor de bovenstaande problematiek...
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ha, die Teun;

Ik denk dat het vastloopt zodra de groep onder aan de sociale ladder groot genoeg wordt en zich organiseert om een revolutie te ontketenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral een open economie als die van Nederland wordt daardoor hard geraakt. Sectoren die producten uitvoeren en toeleveranciers zoals de chemie, de metaalindustrie en de elektronicasector hebben het zwaar te verduren. Uiteindelijk wordt de hele economie er door geraakt. „We zijn tenslotte een handels- en distributieland”, aldus Verbruggen. En zodra het aantal ontslagen toeneemt, gaan mensen ook minder uitgeven en zal de detailhandel ook harder geraakt worden dan nu het geval is.
Nederland zit al vast.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland heeft 2 grote problemen, waar het op bezuinigingen aan komt...

Probleem 1 is dat Nederland als klein land altijd voorop vilt lopen met het bedenken en creeëren van oplossingen. Maar het komt er vaak uiteindelijk op neer dat Nederland bij het uitvoeren van die oplossing altijd als laatste actie onderneemt. Mooi voorbeeld is de klimaatdoelstelling van 2020. Nederland heeft met nog 10 jaar te gaan nog niet de helft uitgevoerd. En de kans dat ze aan die doelstelling gaan voldoen wordt met de dag kleiner...

Probleem 2 is dat Nederland als klein maar relatief rijk land alleen maar geld wilt ontvangen en niet, of nauwelijks wilt investeren. En er zullen dan ook direct bezuinigingen worden voorgestelt. Als er een te kort dreigd. En dan durft een minister president nog te vragen aan de bevolking waar de VOC mentaliteit is gebleven...

Los hiervan is Nederland voor 80% eveneens afhankelijk van de export. En een leuk detail: De consumptie van haring in Nederland is eveneens 80%...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland loopt nooit vast, NOOIT, Nederland loopt niet...
Als het ooit zal lopen, dan loopt het uit de hand...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn stellige overtuiging is dat Nederland vast was gelopen als de banken niet waren gered. Dan waren we een soort IJsland geworden.

In IJsland emigreren inwoners nu massaal , wegens de diepe depressie in de economie. Er zijn geen vooruitzichten meer op beter.

Zo zou het zijn gegaan. Nederland slecht , dan zouden we massaal naar Polen , of andere EU landen zijn gaan emigreren. En protesteren en betogen tegen de regering.

In de Verenigde Staten zijn al "tenten steden ". Vroeger heetten ze Hoover towns. Mensen ondergaan het relatief gelaten. In Amerika denken ze dat armoede ontstaat door persoonlijk falen. Zelf verdiende pijn dus.

Het kan echt erg. We hebben geen idee. Sommigen hebben de tweede wereldoorlog meegemaakt. Dat lijkt me erg...