kun je opgepakt worden als je buiten een winkel steelt?

Ik ben TOTAAL niet van plan maar buiten winkels heb je soms spullen. Daar ziet de camera je tog niet en als je iets weghaalt gaat er tog geen al;arm af in de winkel ofzo?
Ofwel??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat denk je zelf? natuurlijk is dat strafbaar, voor niets gaat de zon op en dus mag je het niet zelf meenemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad. Natuurlijk is het strafbaar! Waarom zou dat niet zo zijn? Het is niet van jou, dus je steelt, dus je kan worden opgepakt. Zo simpel is het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je lijkt mijn ouwe buren wel ; alles wat 'op straat' stond en dat zij toevallig nodig hadden, hadden ze 'gevonden' en was dus hun goed recht om mee te nemen. Of het nu ging om de fiets van de buurvrouw, de aanhanger van de overbuurman of de strijkplanken, opbergkisten en tuinsets bij de blokker...... Een logica die ik persoonlijk niet helemaal kan volgen, en waar ik me ook niet over verbaas dat meer mensen daar problemen mee hebben. Maar oh, wat voelden ze zich mateloos onbegrepen........ Diefstal wordt niet bepaald door de kans betrapt te worden, maar door het simpele feit dat je je andermans goederen toe-eigent zonder er voor te betalen. Dat weet een kind van twee al, als het goed is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij vraagt vragerrr niet of het strafbaar is maar wat de pak kans is. :P

Het beste antwoord

Dus als het buiten de winkel staat kun je de spullen "gewoon" meenemen. Zoals de fiets die buiten staat bij de fietsenboer of bij de buurvrouw.
Ook kun je dan gewoon een auto meenemen. Staat toch buiten de winkel en dan mag het.
Nee, natuurlijk niet. Het blijft dat allemaal diefstal.

Zo geldt dat ook voor spullen die buiten de winkel staan zoals bakken met CD's.

Je hebt gewoon geen toestemming om deze spullen weg te nemen met als doel het je toe te eigenen. Wat dus de eenvoudige omschrijving is van diefstal.

Niet doen dus!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Natuurlijk kun je opgepakt worden als je buiten een winkel steelt. Iedereen die jou op heterdaad betrapt mag jou dan aanhouden. Het zou gek zijn als dat niet zo was.