Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft Hollande Nederlandse voorouders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
867
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vervelend genoeg kan ik overal vinden dat hij idd nerderlandse voorouders heeft, maar kan ik nergens er echt een goed stuk over vinden met een leuke link. Zijn protestantse voorouders schijnen in de 16e (!) eeuw naar Frankrijk te zijn verlaatst. Maar als je even googeld naar francios hollande nederlandse voorouders, kom je al een stuk verder. ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk wel. Dan gaan we terug naar de tijd van Napoleon en de Franse Revolutie.

Toen Nederland bezet was door de Fransen was het verplicht om een achternaam te bedenken en op te geven.

Het meest waarschijnlijke:
De naam 'Hollande' klinkt Frans; dus de opties:
- 1. De bedenker van de naam is Frans, maar is op dat moment aanwezig in Nederland. Wie weet was het wel een soldaat, een op politiek gebied machtig persoon of een handelaar.
- 2. De bedenker van de naam is Nederlands, en dacht:
'Aangezien alles Frans wordt, heet ik gewoon 'Hollander' maar dan in het Frans.

Lijkt mij het meest logische. Gegevens in stambomen gaan niet zo ver terug desbetreffend de naam 'Hollande'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding