Er is geen "Commissie Flap". Het woord "Flap" is jargon voor "bijlage".

De "commissieflap" (het is één woord dat zonder spatie dient te worden geschreven) is een bijlage bij een bestuursagenda die stukken bevat van de diverse commissies, cq van de commissie die bij dit agendapunt betrokken is.

Zo is er ook een "bestuursflap" en een "college van B&W-flap".

Zie bijvoorbeeld het gebruik van het woord "flap" in de Bronnen hieronder.

Toegevoegd na 24 minuten:

Ik vermoed (maar weet dus niet zeker) dat het woord afkomstig is van het tabblad waarin in een map (ordner) de diverse "hoofdstukken" van elkaar worden gescheiden. Zie de afbeelding. Die scheidingstabs worden vaak "flappen" genoemd. De flap waarop "commissie" staat is dus de commissieflap.
11 jaar geleden
escape
11 jaar geleden
Dit was geen flauwe grap van me, ik snapte dit echt niet, met name omdat de F van Flap steeds met een hoofdletter werd geschreven ala 'Commissie Flap'.
Het moet gek lopen als jij die 10 punten niet krijgt voor dit antwoord, nu al +1.