Welke porno sites zijn legaal? wanneer is het strafbaar?

Er zijn zoveel mensen die porno kijken
Soms is het ook moeilijk in te schatten hoe oud de persoon is. stel dat je op een gewone porno site waarbij 99% 18 of meer is .En er zelfs in hun terms staan dat er geen enkel illigaal content mag geupload worden, per toeval op een filmpje terecht komt waarbij je twijfelt of deze persoon 18 is, ben je dan strafbaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.9K

Het beste antwoord

Ik denk dat de makkelijk te vinden sites volledig legaal zijn, daar zitten gewoon bedrijven achter. Porno heeft een wat smoezelige reputatie, maar 't is gewoon een bedrijfstak.

Overigens zit er qua groei-ontwikkeling nogal wat verschil tussen de ene of de andere dame. De ene ziet er op d'r 18e uit als iemand van 16, de ander ziet er op d'r 18e uit als iemand van 24.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Precies, de niet legale plaatjes en filmpjes vind je echt niet zomaar bij toeval (gelukkig maar, het is al walgelijk genoeg dat ze uberhaupt bestaan). Porno is idd gewoon een bedrijfstak die in Amerika meer omzet dan koek en gebak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus over het algemeen zijn de gemakkelijk te vinden site's legaal? (als er dan ook natuurlijk in hun terms staat dat het over 18+ enz gaat en dat er geen illigale content mag geupload worden)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een illegale website hebt die makkelijk te vinden zou zijn, dan zou die ook makkelijk te vinden zijn door opsporingsinstanties. Ergo, dat soort donkere hoekjes van het internet zijn daarom dus ook *niet* makkelijk te vinden. Ik gok zelfs dat je 't sowieso niet kunt vinden als reguliere website, maar dat je uitgenodigd moet worden om toe te treden tot een of ander password-protected netwerk of zoiets.. en daarvoor moet je dan al in dat wereldje rondhangen en bekendstaan als vertrouwelijk - ze zijn natuurlijk als de dood voor undercover opsporingsambtenaren! Overigens, volgend mij moet 't qua legaal/illegaal wel gaan om écht volledig naakt - dwz: de primair intieme delen van 't lichaam zichtbaar. Volgens mij is 't wel toegestaan om minderjarigen in zwemkleding, ondergoed e.d. op internet te zetten, anders zouden kledingwinkels ook nooit kunnen adverteren met dergelijke kleding. Het kan best zijn dat er erotisch getinte websites zijn die daar nu nét gebruik van maken, ook als 't gaat om mini- en microformaat kledij (teardrop-strings e.d.). In zo'n geval is die website toch legaal, denk ik. Maar goed, da's louter een inschatting..

Andere antwoorden (1)

Dat is niet strafbaar want de informatie die de site gaf was: Iedereen boven de 18. Als het toch blijkt dat er bv. minderjarigen waren dan ben jij niet strafbaar maar de sitw. Maar als er stond hier zijn minderjarigen dan ben je wel strafbaar want je wist dat het illegaal is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ahzo dat wist ik niet
soms lees ik wel eens de terms en er staat altijd in 18 +
zowel bezoekers als actrices en verbocen illigale content te uploaden