Dat is het beste-stuurlui-staan-aan-wal-effect...

Toegevoegd na 1 minuut:
vervang dat een beetje door verbeter-de-wereld-en-begin-bij-jezelf-effect...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vraag ik me als ondernemer inmiddels ook al een aantal jaar af...

Maar het schijnt uit den boze te zijn om logisch te rederneren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volledig mee eens !!
Omdat mensen in de politiek rekening houden met zaken als lange termijn, argumenten, diverse belanghebbenden, en practische overwegingen, terwijl mensen die niet in de politiek zitten wegkomen met uitspraken die op het eerste gezicht mooi klinken, en zich niet druk hoeven te maken over of dat in de praktijk ook een goed idee is voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
brrrriljant, vooral het "ermee weg komen" +1
De ene politicus is de andere niet. Het moeizame denken heeft ook te maken met ingewikkelde poblematiek, die bovendien aangepakt moeten worden en het moeilijkste is om een aanpak door de Tweede Kamer te krijgen.
Dat mensen buiten de politiek soms (of veelal) te makkelijk denken is het feit dat zij geen bestuurders zijn en geen goed onderbouwde maatregelen/beslissingen hoeven te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we in een land wonen waar we met zijn zestien miljoen zijn. Al die zestien miljoen mensen vinden dat hun redenatie de meest logische is, terwijl andere redenaties soms als onlogisch worden bestempeld.
Aangezien we hier een poldermodel hebben waar de bedoeling is dat iedereen een beetje gelijk krijgt betekend dat ook dat iedereen een beetje ongelijk heeft. Uiteindelijk valt er dan over elke regel wel wat te klagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen in de politiek slimmer zijn dan mensen die niet in de politiek zitten. Ze denken dus meer na.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat alle mensen die niet in de politiek zitten daarom maar meteen makkelijk denken. Het is niet zo dat (ik las dat als antwoord hier) mensen die in de politiek zitten per se slimmer zijn. Een genie onder de gewone mensen kan net zo goed moeilijk denken, maar misschien wel helemaal niks met politiek (als baan) doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet zo zwart-wit dat politici moeilijk denken en de burger makkelijk. Wat in mijn ogen wel vrij algemeen geldt is dat mensen van nature heel erg gericht zijn op hun eigen belang en eigen ervaringen. Dan vergroot je je eigen situatie uit omdat je die het hardste voelt en heb je snel een heel makkelijke oplossing voorhanden. Maar als je het algemeen belang, wetgeving, lange termijn en conflicterende belangen ook in je oplossing moet betrekken dan is het vaak zo dat die makkelijke oplossing ineens niet mogelijk of niet rendabel blijkt te zijn. Ik snap dat dit vaak frustrerend is voor de burger. Daarom vind ik dat de oplossingen soms wat beter toegelicht kunnen worden, zodat politici op meer begrip kunnen rekenen. En dan kun je als burger ook wat beter inschatten in hoeverre een moeilijke oplossing onzin is of niet, maar dan wel gebaseerd op betere argumenten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vele politici denken elk in zijn/haar richting. Bijvoorbeeld minister van volksgezondheid die regels opmaakt tegen roken in cafe's. Deze regels zijn op dat gebied wel correct echter waar dus niet over na wordt gedacht is de in dit geval de economische schade die wordt aangebracht voor cafehouders. Voor zover ik de nieuwe wetgevingen van de laatste jaren heb bekeken draaien de meeste regels om geld. Op welke manieren kan de nederlandse bevolking nog meer belasting betalen.