Wat is de reden, dat de PvdA is gestopt met de slogan: "Het moet eerlijker" ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Frimu2
12 jaar geleden
Omdat een bepaalde doelgroep onder hun kiezers zelf niet zo eerlijk is. schat ik zo in!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke doelgroep is dat dan? En welk motief heeft men in die doelgroep?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het eerlijker zijn gewoon niet werkt in de politiek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar zijn PvdA-kiezers zich daar dan van bewust? Het lijkt mij, dat zij juist wel hechten aan eerlijkheid.
Dus dat kan ik niet als oplossing van het raadsel zien. Ik heb trouwens De Heerser van Machiavelli gelezen.
Raad ik iedereen bijzonder aan!
M. wijdt een heel hoofdstuk aan eerlijkheid.
Frimu2
12 jaar geleden
Doelgroep ga ik niet benoemen. (Eerlijke) antwoorden worden hier ook niet gewaardeerd. Vandaar ook geen antwoord maar een reactie.
Frimu2
12 jaar geleden
Niet gewaardeerd, moet zijn niet altijd gewaardeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trek het dat over de hele pvda in plaatst van bepaalde doelgroepen.
Probleem opgelost... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag best een eerlijk antwoord geven. Het is toch anoniem. Ik ben heel benieuwd!
Maar liever heb ik een echt antwoord. Is eerlijkheid niet iets voor mietjes, of zo?
Frimu2
12 jaar geleden
Met een doelgroep plaats je uiteindelijk mensen in hokjes. Niets mis mee. Tot dat die doelgroep ineens criminaliteit symboliseert. Als je dan zo`n doelgroep ineens bij naam noemt schijnt dit ineens discriminatie te zijn. En dat mag niet. Nee om echt eerlijk te zijn heb je ballen nodig ....Ballen die hier op GS eigenlijk gelijk op het hakblok liggen. Ik ben dus liever een mietje, met behoud van ballen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder een benaming te geven,weet ik precies welke doelgroep je bedoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Maria16: dat is ook al vaagtaal. Maar verder vind ik het erg jammer, dat de PvdA blijkbaar weinig heil ziet in deze spreuk. Terwijl hij toch echt een solide basis geeft voor handelen. Namelijk handelen vanuit kennis over de werkelijkheid, en plaats van handelen op basis van dromen en fictie. Ik plaats dan 'eerlijkheid' in de werkelijkheid, tezamen met werk, mentaliteit, geld, organisatievermogen en creativiteit. En dus niet in de politieke sprookjeswereld van list en bedrog, corruptieve wetten en mooipraterij. Het had zo mooi kunnen zijn. Maar: waarom toch? Waarom toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat jij heus wel weet welke doelgroep Frimu2 bedoeld.

Het beste antwoord

De PvdA heeft deze slogan gebruikt als verkiezingsslogan om aan te geven dat je op hen 'MOEST' stemmen als je wilde dat het geld wat eerlijker over de bevolking verdeeld zou worden.

Dus als je wilde dat niet alleen de rijken van de welvaart genoten..maar ook 'de gewone man'

Omdat er thans op korte termijn geen Tweede Kamer verkiezingen lijken aan te komen, hoor je die slogan daarom nu even niet.

Echter zodra het huidige (gedoog)kabinet valt, wordt die slogan meteen weer van stal gehaald..

De reden hiervan is..dat er altijd een aantal ontevreden mensen..(lees kiezers..) rondlopen in het land en..

En..naarmate de crisis dieper en dieper ingrijpt in de Nederlandse samenleving..groeit het aantal ontevreden inwoners...dus kiezers.

Men probeert op deze wijze deze groep ontevreden kiezers voor zich te winnen en hen dus op de PvdA te laten stemmen.

De reden waarom de slogan eventjes in de koelkast is geplaatst is dus..omdat er momenteel even geen verkiezingen lijken aan te komen.

Groet,

Ton